Handläggare markupplåtelser
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Enheten för trafik och markupplåtelse
Vill du ha varierande arbetsuppgifter och vara delaktig i att utveckla våra rutiner? Sök tjänsten som handläggare till trafikreglering och markupplåtelse redan idag!
Vi är ett glatt gäng på 16 personer som har omväxlande arbetsuppgifter. Inom vår enhet arbetar vi bland annat med myndighetsutövning, grävtillstånd och upplåtelse av allmän plats. Vi arbetar aktivitetsbaserat och har vår arbetsplats i kommunens nya stadshus med bästa pendlarläge precis intill resecentrum i Uppsala.
Ditt uppdrag
Som handläggare av markupplåtelser arbetar du med många av kommunens företagare och även med organisationer, föreningar och privatpersoner. Du handlägger bland annat ansökningar och förfrågningar om att använda allmän plats för till exempel uteservering, byggetableringar, evenemang och torghandel. Markupplåtelserna sker inom allmän plats vilket gör att kunskap inom ordningslagen men även erfarenhet från kommunal förvaltning är önskvärt. Vi arbetar aktivt med förbättringsarbete och välkomnar nya synsätt.
Publiceringsdatum2024-01-04BakgrundVi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning. Har du eftergymnasial utbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning och kommunal förvaltning. Det är en fördel om du har kunskaper om ordningslagen. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Sist men inte minst är du bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lina Berg, enhetschef, 018-727 40 70.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Liselotte Ehn 018-727 49 49.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden - allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss!
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (
https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "GSN-2024-00021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)
Jobbnummer 8369285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.