Handläggare inom omsorgsförvaltningen
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?
Omsorgsförvaltningen arbetar för att ge en god salutogen social omsorg och kommunal hälso- och sjukvård genom att den enskildes medansvar och resurser tillvaratas. Vi ska visa respekt för den enskildes självbestämmande, delaktighet, integritet, trygghet och värdighet. Den som har kontakt med oss ska möta en kompetent personal.
Förvaltningens ansvarsområden är omsorg om äldre och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen utövar också ledningen av den kommunala hälso- och sjukvården.
Omsorgsförvaltningen har 650 anställda och 1200 personer som har behov av stöd i vardagen.
Publiceringsdatum2017-01-12ArbetsuppgifterPå grund av ett ökande antal ärenden samt för att skapa förutsättningar för utveckling inom myndighetsutövningen utökar vi nu med ytterligare en handläggare. Som handläggare inom SoL och LSS har du ett salutogent förhållningssätt då du arbetar med utredning, bedömning och beslut samt med uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Målgruppen är personer över 21 år som har fysisk, intellektuell eller psykisk funktionsnedsättning. Arbetet innebär att du har en nära dialog med de personer som söker insatser samt med deras företrädare. I arbetet ingår du i tvärprofessionella team och har ett nära samarbete med övriga yrkesprofessioner inom organisationen.
Du ger information och stöd till brukare, närstående och organisationer mm. Arbetet innebär också samverkan med externa samarbetspartners och myndigheter exempelvis vid vårdplaneringar. Alla myndighetshandläggare utgår från ett gemensamt myndighetskontor i centrala Alvesta. Myndighetshandläggarna har genomgått utbilning och har just påbörjat implementering av metodstödet för utredning Individens behov i centrum, IBIC.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom eller liknande utbildning och kompetens.
Dina personliga egenskaper är självständighet och initiativförmåga. Du är lyhörd för enskilda individers behov och har förmåga att skapa förtroendefulla möten. Du ska vara trygg och säker med att fatta myndighetsbeslut. Du är van att arbeta självständigt men kan också samarbeta med andra. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, kan planera och prioritera, samt har datorvana.
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omfattning: 75 % med möjlighet till utökning Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A644227/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Andersson 0472-155 28
FöretagAlvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressAlvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta
KontorsadressCentralplan 1 Alvesta
Jobbnummer 3257881
Observera att sista ansökningsdag har passerat.