Handläggare inom grundbearbetning och informationskvalitet
Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
2022-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom grundbearbetning och informationskvalitet" (publicerad 2024-11-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Är du bra på att hantera stora mängder information och har förmåga att urskilja det väsentliga? Nu söker vi engagerade kollegor som vill arbeta med grundbearbetning och informationskvalitet på Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Verksamheten inom grundbearbetning och informationskvalitet behandlar underrättelseinformation som kommer in till Säkerhetspolisen. Som handläggare hos oss arbetar du utifrån metodmässiga och operativa inriktningar med att tillgängliggöra och förvalta underrättelseinformationen i databaser. Det handlar bland annat om att bedöma, strukturera och sammanfatta underrättelseinformationen i enlighet med Lagen (2019:1182) om Säkerhetspolisens behandling av personuppgifter.
Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra på enheten. Ditt arbete innefattar även samverkan med myndighetens olika verksamhetsområden och du får därför en bra förståelse för helheten när du arbetar här.
Du kommer till ett team som uppskattar god stämning på jobbet. Ni har ett stort förtroende för varandra, delar med er av er kunskap och tar ett gemensamt ansvar för verksamheten. Du och dina kollegor deltar aktivt i metod-, teknik- och verksamhetsutvecklingsarbetet som löpande bedrivs på myndigheten.
Din placering är i Stockholm.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
Akademisk utbildning, minst 120 hp med samhällsvetenskaplig, juridisk eller motsvarande inriktning
Mycket god förmåga att skriva på svenska
God läsförståelse på engelska
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet från arbete med personuppgiftsbehandling
Vana att tolka lagtext och göra rättsliga bedömningar
Erfarenhet av att hantera stora mängder information, urskilja det väsentliga och sammanfatta det i text
Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete
Vana att arbeta i IT-system och databaser på ett metodiskt och rättssäkert sätt
Erfarenhet från, och förståelse för, andra kulturer
Det här är kollegan vi söker
Ansvarstagande och noggrannhet utmärker dig som person, du har öga för detaljer samtidigt som du har förmåga att se större sammanhang. Att vara flexibel och växla i tempo faller sig naturligt för dig, du kan prioritera och anpassa dig till ändrade förutsättningar när situationen kräver det.
Du trivs bäst i ett lärande klimat och ställs gärna inför komplexa situationer där du får möjlighet att utforska olika förslag och hitta lösningar för att bidra till en verksamhet under ständig utveckling. Du har mycket god förmåga att hantera stora mängder information och urskilja och ta fram det väsentliga.
Du är bra på att samarbeta och fokuserar på gemensamma framgångar före individuella prestationer. Du kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för uppdraget.
Du har ett prestigelöst förhållningssätt och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Teknik och teknisk utveckling intresserar dig och du är en engagerad problemlösare med sinne för logik.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Preliminär anställningsstart september 2023.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 78 98. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.
Ansökan sker via vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2022-12-26
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 7210653
Observera att sista ansökningsdag har passerat.