Handläggare inom granskning, Gävle

Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning / Administratörsjobb / Gävle
2025-04-11


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning i Gävle, Norrtälje, Mora, Härnösand, Eksjö eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.

Publiceringsdatum
2025-04-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu medarbetare till ytterligare en granskningsfunktion som ska startas upp under september månad 2025. Som handläggare i granskningsfunktionen kommer du att arbeta i en funktion vars främsta uppgift är sekretessprövning och utlämnande av allmän handling samt övriga närliggande uppgifter som rör denna hantering. Som handläggare vid granskningsfunktionen handlägger du inkommen begäran om att ta del av allmän handling eller att få uppgift ur allmän handling ur Lantmäteriets arkiv och ärendehanteringssystem. Eftersom en sådan begäran ska prövas utifrån sekretess ingår det även i arbetsuppgifterna att göra en sådan prövning enligt gällande bestämmelser. I vissa fall kommer du även att besvara frågor från kund rörande utlämnande av handling.

Placeringsort är Gävle, och utifrån arbetsuppgifternas art sker arbetet på plats på kontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom handläggning eller utredning och en utbildningsbakgrund med minst gymnasieexamen. För att nå framgång i arbetet krävs god datorvana och erfarenhet av arbete i olika IT-system. Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från statlig verksamhet och har erfarenhet av arbete med sekretessprövning utifrån offentlighets- och sekretesslagen och/eller utlämnande av allmän handling. Likväl är det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot förvaltningsrätt, fastighetsrätt eller övrig juridisk inriktning som är relevant för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du är en teamspelare som har god förmåga att lösa uppgifter och utmaningar, både självständigt och tillsammans med andra. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och arbetar enligt en tydlig process. Du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det som påbörjats samt hålla deadlines. Arbetsuppgifterna kräver även att du är uthållig, självgående och har förmåga att hantera stress på ett konstruktivt sätt.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning kommer att göras före anställning.

Vid tillsättning av denna tjänst kommer provanställning att tillämpas. Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C246955-2025-9".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)

Arbetsplats
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Kontakt
Enhetschef
Henrik Franzén
0381-66 26 50

Jobbnummer
9282467

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning: