Handläggare inom Fastighetsinskrivning, Gävle

Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning / Administratörsjobb / Gävle
2020-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom Fastighetsinskrivning, Gävle" (publicerad 2023-01-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning i Gävle, Norrtälje, Mora, Härnösand, Eksjö eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,3 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss får du jobba med att granska, besluta och registrera ansökningar så att ägandet i Sveriges fastighetsregister hela tiden hålls riktigt. Du får bidra till en fungerade kredit- och fastighetsmarknad.

Vid landets inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden per år. Verksamheten bedrivs på åtta orter där Back Office, stab och ledning är stationerade i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.


Publiceringsdatum
2020-10-27

Arbetsuppgifter
Back Office är en stöd- och specialistfunktion som ansvarar för support av hanteringen av pantbrev inom inskrivningen.

Som handläggare hos oss ingår du i team Förlorade Pantbrev som ansvarar för handläggning av ansökningar gällande dödning av förlorade pantbrev. I teamet arbetar du tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål med fokus på ärendegenomströmning och kundservice. Arbetet innebär även att du självständigt fattar beslut och ställningstaganden, då vår verksamhet i stor utsträckning styrs av lagar och regler.

I tjänsten ingår kundservice till allmänheten, kreditinstitut, mäklare och andra myndigheter.
Du kommer att ha kontakt med olika aktörer inom fastighetsmarknaden både via telefon och e-post.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning, gärna påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, som t.ex. högskolekurser inom ekonomi eller juridisk översiktskurs.
Du har erfarenhet av kundbemötande, dvs har jobbat med kundservice, gärna via telefon.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att antingen jobba som beslutsfattande handläggare inom statlig myndighet eller inom banksektorn, alternativt har du arbetat hos fastighetsmäklare. Det är även meriterande om du genom ditt arbete har kunskap om bolån och pantbrev.

För att leva upp till vår myndighets värdegrund - service, öppenhet och handlingskraft -förväntas alla våra medarbetare att uppnå resultat, bidra till utveckling och vara delaktiga.

Värdefulla personliga egenskaper är förmågan att handlägga effektivt och säkert samt att ha målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver ha lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter genom att vara flexibel och ha ett positivt förhållningssätt.

Att vara drivande och identifiera förbättringsområden samt bidra till att ständigt utveckla verksamheten känns naturligt för dig. Du har förmågan att agera, prioritera och behålla ett lugn vid arbete under tidspress.

Du är lyhörd för kundens behov samt ger god service och information. Du har en god kommunikativ förmåga. Då du kommer att arbeta process- och teamorienterat är det viktigt att du är öppen samt kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C43015-2020-5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)

Arbetsplats
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Jobbnummer
5421447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning: