Handläggare inköp IT-utrustning

Polismyndigheten Västra Götaland / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Vårgårda eller i hela Sverige

Som handläggare inköp IT-utrustning ingår går du i en grupp av tre medarbetare som ansvarar för beställning av all IT-utrustning och abonnemang på myndigheten. Du kommer att beställa IT-produkter och abonnemang samt ha rollen som kvalificerat stöd vid inköp/förhyrning av IT-produkter. Du förväntas kunna föreslå lösningar från beställare vid Polisområde och avdelning vid behov. Gruppen ansvarar för alla beställningar inom myndigheten. Du kommer att arbeta nära systemförvaltare och behörighetshandläggare på sektionen.

Du kommer att vara delaktig i arbetet med att följa upp användningen av myndighetens IT-utrustning och inventering av befintlig sådan.
I arbetet ingår det samverkan med myndighetens lokalförsörjningsgrupp och Polisens nationella driftsorganisation. Du arbetar nära inköpsfunktionen inom myndigheten.
Du kommer att delta i utvecklingsarbete och metodutveckling kring gruppens arbete samt delta som specialist i andra projekt i myndigheten.

Publiceringsdatum
2013-04-03

Kvalifikationer
Du ska ha kunskapsnivå motsvarande lägst gymnasium med IT inriktning eller motsvarande yrkesutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du ska ha ett par års dokumenterad erfarenhet av arbete med PC, skrivare, mobiltelefoni och nätverk. Du ska ha ett högt säkerhetstänkande och det är meriterande om du har kunskap om de lagar och författningar som reglerar dessa frågor. Det är även meriterande om du arbetat med säkerhet och förvaltning av mobila konceptet.
Du ska ha ett gediget intresse för IT-verksamhet och det är meriterande om du har erfarenhet av att beställa IT-utrustning i en större organisation. Du ska ha förmåga att sätta dig in i de olika verksamheter som finns inom myndigheten, dess krav och behov. Du ska också ha analytisk förmåga för att göra bedömningar om beställningar får avsedd effekt i myndighetens verksamhet.
Du har erfarenhet av att arbeta självständig och är utåtriktad som person. I arbetet ingår mycket interna och externa kontakter, vilket ställer krav på en samarbetsförmåga och en social kompetens. Du ska ha förmåga att se helheten i ditt arbete och ta ansvar. Genom tidsramar planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett bra sätt.
I arbetet ingår att ta fram skriftliga underlag för beslut samt kommunicera dessa till chefer och andra berörda inom myndigheten. Arbetet ställer därför krav på din kommunikativa förmåga, såväl muntlig som skriftlig. Förutsättningar i arbetet kan på kort varsel förändras och du måste därför vara flexibel till förändrade direktiv och ha förmåga att se möjligheter till lösningar.
Du ska vara intresserad av att delta i utvecklingsarbete inom Polisen.

Vi tillämpar 6 mån provanställning.

Information
Närmare information lämnas av chefen för IT-sektionen, Lena Berg eller IT-beställare Christer Dacke. Båda nås via polismyndighetens växel på telefonnummer 114 14.

Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och SACO-S nås via Polisen växel 114 14.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Skriftlig ansökan tillsammans med CV samt uppgift om referenspersoner (ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg, eller e-post: platsansokan.vastragotaland@polisen.se
Märk ansökan med: AD 713-10648/13

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-23
Ange följande referens när du ansöker: AD 713-10648/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.vastragotaland@polisen.se

Jobbnummer
1510880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: