Handläggare företagsstöd

Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar tillväxt / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar tillväxt i Östersund, Krokom, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du bidra till en nytänkande och hållbar region att leva, verka och utvecklas i, samtidigt som du har ett stort intresse för näringslivsfrågor och har en företagsekonomisk bakgrund? Då har vi ett intressant arbete för dig! Tjänsten är placerad inom Område Hållbar tillväxt, enheten Finansiering och stöd. Vi har kontorslokaler på campus i Östersund med goda möjligheter att efter överenskommelse arbeta från co-workingmiljöer runt om regionen eller från hemmet. Du har även tillgång till arbetsgivarens träningslokal med gym och olika gruppaktiviteter samt personalföreningen som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter.
Region Jämtland Härjedalen är en politiskt styrd organisation som har det regionala utvecklingsansvaret i länet. Det innebär bland annat ett ansvar för att besluta om vissa typer av statligt medel för regional utveckling. Inom enheten arbetar vi med strategin för hållbar regional utveckling som utgångspunkt och ansvarar för handläggning av regionala utvecklingsmedel för olika typer av ekonomiskt stöd. Det handlar om projektstöd, företagsstöd och stöd till kommersiell service. Du ingår i ett brett team med kollegor över enhetsgränser och har många kontakter med näringslivs- och innovationsfrämjande aktörer och länets kommuner.



Publiceringsdatum
2022-03-09

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med handläggning av stöd som ges inom de så kallade ramprojekt vi driver med finansiering från Europeiska regionala utvecklingsfonden. Det innebär att du jobbar nära projektledaren och även har utbyte med andra regioner som ansvarar för motsvarande typ av stöd. Ramprojekten syftar till att företag som påverkats av pandemins effekter och de företagsstöd som ges inom projekten är inriktade på att bidra till att företaget ska kunna möta nya marknadsförutsättningar och fortsätta utvecklas hållbart. Det finns möjligheter till utveckling i rollen som handläggare då inriktningen på stöderbjudanden är bred.
I rollen som handläggare av företagsstöd har du kontakt med många företag inom olika branscher. Du bedömer om stödet kan beviljas och prioriteras utifrån gällande strategier inklusive hållbarhetsaspekter och de regelverk och villkor som finns för stöden. Du sammanställer beslutsunderlag och skriver fram förslag till beslut och om stödet beviljas följer du hur företaget genomför insatserna. Stödet betalas ut i efterhand där det är godkänt. Vi jobbar dagligen i systemen Nyps och Platina för att hantera stödgivningen. Alla i teamet förväntas bidra till ständiga förbättringar av vårt arbetssätt och vid behov hjälpa till där det finns behov så att verksamheten flyta på.



Kvalifikationer
Vi vill att du har:
• relevant högskole-/universitetsexamen, gärna med inriktning mot företagsekonomi,
• förståelse och intresse för företags- och näringslivsutvecklingsfrågor,
• god samarbetsförmåga och förmåga att på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla information såväl muntligt som skriftligt.

Det är meriterande om du har arbetat på bank med företagsärenden. Tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är också bra. Du är bekväm med att datorn är ett viktigt arbetsredskap och kan Office-paketet. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Vi uppskattar om du har arbetat i ärendehanteringssystemen Nyps och Platina, eller har vana av liknande system. Du står som ansvarig handläggare i ärenden och förväntas kunna arbeta självständigt och strukturerat.
Vidare känner du dig bekväm med att presentera och företräda verksamheten i olika sammanhang. Du har energi och är drivande med stort fokus på resultat och har bästa gemensamma lösningar i fokus. Ibland kräver jobbet att du meddelar avslag på ansökningar och då ska du känna dig bekväm i situationen och ändå kunna upprätthålla goda relationer med stödsökande företag. För att passa i rollen så är du driven och utåtriktad och har lätt att samarbeta med både kollegor och andra aktörer som är viktiga för verksamheten.


ÖVRIGT

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är placerad i Östersund och kan innebära resor inom länet och i mer sällan förekommande fall utom länet.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, företaget inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Läs mer om livet i Jämtland Härjedalen på www.tasteget.nu

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar tillväxt

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/216/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214), https://www.regionjh.se/regionalutveckling

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar tillväxt

Kontakt
Enhetschef
Juliana G Wettersten
juliana.g.wettersten@regionjh.se
063-146660

Jobbnummer
6417857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar tillväxt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar tillväxt: