Handläggare Företagsavdelningen (intermittent SÄVA-anställning)
Bolagsverket, Företagsavdelningen / Backofficejobb / Sundsvall
2025-02-18
Visa alla backofficejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall,
Stockholm eller i
hela Sverige Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.
Publiceringsdatum2025-02-18ArbetsuppgifterNu söker vi tillfälliga resurser till Företagsavdelningen, som på kort varsel har möjlighet att arbeta på timbasis vid behov för att avlasta våra handläggare under 2025.
Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga, utreda, bedöma och besluta i olika ärenden med stöd av lagar och regler. Du har daglig kontakt med våra kunder där du ger dem support och svarar på frågor på ett professionellt sätt och med kunden i fokus.
Tjänsten innebär att arbeta med Bolagsverkets ärendehandläggning främst inom företagsnamn.
Inom området företagsnamn granskar och registrerar du nybildningar och ändringar i företag. Du granskar och bedömer olika typer av underlag och fattar beslut i ärenden som kan vara komplexa.
KvalifikationerVi söker dig som har flera års aktuell erfarenhet av arbete med handläggning och kundkontakter via telefon och e-post på statlig myndighet.
Med anledning av tjänstens karaktär behöver du även ha gedigen kunskap och erfarenhet av att handlägga ärenden gällande företagsnamn. Vi vill också att du har erfarenhet av Bolagsverkets handläggningssystem.
Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt. I arbetet behöver du även ha goda kunskaper i Officepaketet.
Du behöver också vara strukturerad och kunna planera ditt arbete samt ha prioriteringsförmåga.
Eftersom du ska avlasta vår befintliga personal så är det viktigt att du är flexibel när du kan arbeta samt är självständig och självgående i dina arbetsuppgifter.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas på timmar vid varje enskilt tillfälle då behov finns i verksamheten. Du får ekonomisk ersättning per timme.
Hur mycket man får arbeta varierar och vi ger inga garantier, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen med start under mars 2025. Avtalet skrivs på en period till och med 31 december 2025.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 810/2025".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bolagsverket (org.nr 202100-5489)
Arbetsplats Bolagsverket, Företagsavdelningen
Kontakt Sektionschef
Mari-Helen Dahlberg
060-184452 Jobbnummer 9171693