Handläggare färdtjänst/Bostadsanpassning

Gnesta kommun ny / Administratörsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun ny i Gnesta

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta Flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland ca 7 mil från Stockholm och växer mer än någonsin. Vi är snart 11 000 invånare och 800 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss!




Publiceringsdatum
2017-10-31

Arbetsuppgifter
• Vill du vara med och utveckla vår enhet som handläggare med varierat innehåll?
Vi söker en person till enheten Administration och bistånd. I denna tjänst ingår att utreda behovet av Färdtjänst och riksfärdtjänst samt som BAB-handläggare.
Vi vill få in medarbetare tillika arbetskamrater som vill vara med och utveckla vår enhet och samtidigt ge våra innevånare bästa möjliga service och hjälp. Myndighetsrollen som handläggare har under de senaste åren utvecklats och förändrats. För att kunna bibehålla den goda kvalitén och arbetsmiljö som vi har idag behöver vi bli fler. På vår Biståndsenhet har vi ett nära samarbete och försöker hitta lösningar på problem tillsammans. Enheten är under ständig förbättring och utvecklas genom gemensamma möten och tankar om kvalitetsförbättringar. Du rapporterar till chefen för Administration och bistånd. I ditt uppdrag ingår att utreda och bedöma behov för att sedan besluta om insatser rörande färdtjänst- och riksfärdtjänst lagen samt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I uppdraget ingår också att följa upp och utvärdera samt ompröva redan beviljade insatser. Till hjälp på enheten har vi en teamledare och chefen för myndighet sitter placerad i verksamheten

Vi hoppas att Du ska vara en av dem som vill vara med och utveckla vår enhet!




Kvalifikationer
Du som söker har socionomexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning som vi bedömer som lämplig. För tjänsten är det önskvärt med goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Vi söker dig som är bra på struktur och planering samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. I och med att du har kontakt med flera andra aktörer är det viktigt att du är duktig på att samarbeta samtidigt som du klarar att arbeta självständigt i din roll.
För tjänsten är det viktigt att du har adekvat utbildning inom bägge lagstiftningarna eller i alla fall en av dem och vara villig att genomgå utbildning för den del som det saknas utbildning inom.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-21
Ange följande referens när du ansöker: A727403
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Bergström linda.bergstrom@gnesta.se 0158-275600

Företag
Gnesta kommun ny

Adress
Gnesta kommun ny
Västra Storgatan 15
64680 Gnesta

Kontorsadress
Västra Storgatan 15 64680 Gnesta

Jobbnummer
3777366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun ny

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun ny: