Handläggare bostadsanpassningsbidrag/parkeringstillstånd samt fä
Ale kommun, MoB-förvaltningsövergripande / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, MoB-förvaltningsövergripande i Ale Ale kommun ligger utmed Göta älv norr om Göteborg och har ca 27 400 invånare. Kommunen är i ett expansivt skede och växer med ca 200 invånare/år.
Kommunen erbjuder ett natur- och stadsnära boende i mindre samhällen utmed älvdalen eller på landsbygden.
Ale erbjuder även goda möjligheter till ett rikt friluftsliv i vacker och varierad natur.
Ale kommun står inför många intressanta infrastruktur- och planeringsprojekt.
Utbyggnaden av E45 till motorvägsstandard och Norge/Vänerbanan till dubbelspår, ger helt nya möjligheter till utveckling av såväl näringsliv som boendemiljöer i kommunen.
Miljö- och byggförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Förvaltningen ansvarar bl a för kommunens trafikplanering, arbete med detaljplaner, bygglov samt miljöfrågor. Vi lämnar råd och information till företag och medborgare, handlägger ärenden och är tillsynsmyndighet inom våra verksamhetsområden.
Publiceringsdatum2010-06-21ArbetsuppgifterTjänsten innebär i första hand handläggning av ärenden gällande bostadsanpassningsbidrag och parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du kommer att ha ett brett kontaktnät med andra berörda inom kommunen, sjukvården och berörda entreprenörer. Du kommer även att bistå vår trafikavdelning i frågor om tillgänglighet i samarbete med våra handikapporganisationer.
Utöver detta kommer du att handlägga ärenden inom färdtjänst/riksfärdtjänst och utgöra ett stöd för färdtjänsthandläggare vid frånvaro och hög arbetsbelastning. Västtrafik utför färdtjänst i Ale kommun.
KvalifikationerDu skall ha relevant högskoleutbildning för tjänsten med grundläggande kunskaper i förvaltningslagen och sekretesslagen samt erfarenhet av tidigare handläggning i en politiskt styrd organisation.
Tjänsten kräver att du har förmåga att bedöma människors funktion vid nedsatt rörelseförmåga samt god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Kontakten med sökande ställer krav på hög social kompetens, empatisk förmåga och att du är lyhörd. Du måste även vara kreativ och resultatorienterad i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar som uppfyller kundens behov.
Vi ser gärna att du har ett utvecklat ordningssinne, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samt att du har förmåga att samarbeta då du kommer att ha många kontakter.
Arbetet kräver körkort.
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-07-02
För att få en effektiv och snabb hantering av din ansökan vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem.
V g ansök via
www.offentligajobb.seAnge följande referens när du ansöker: 136561
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMartin Wikman, 0303-37 12 17
Facklig kontaktFackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00
FöretagAle kommun, MoB-förvaltningsövergripande
AdressAle kommun, MoB-förvaltningsövergripande
Ledetvägen 6
44980 Alafors
Jobbnummer 681530
Observera att sista ansökningsdag har passerat.