Handläggare bostadsanpassningsbidrag

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt.
Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande
och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa
förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Socialtjänsten i Nacka finns i nya lokaler i Nacka kommuns
stadshus.

Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling
av äldreomsorgen.

Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med 30
medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, färdtjänst, administration och handläggning
av bostadsanpassningsbidrag.

Publiceringsdatum
2014-04-02

Dina arbetsuppgifter
Handlägga ansökningar om bostadsanpassningsbidrag för
personer med funktionshinder.

I arbetsuppgifterna ingår att utreda och fatta beslut enligt
lagen om bostadsanpassningsbidrag.

Arbetet är till stor del självständigt och beslutsfattande
sker på delegation av social- och äldrenämnden. Som en del av din tjänst,
deltar du i avdelningens utvecklingsarbete kring handläggning av
bostadsanpassningsbidrag. Du samverkar med andra kommunala förvaltningar,
politiker, konsulter, entreprenörer, myndigheter och näringsidkare.

Du kommer att arbeta nära en kollega som blir din närmaste
samarbetspartner.

Kvalifikationer
Lämplig bakgrund: leg. arbetsterapeut/sjukgymnast,
byggnadsingenjör eller liknande gärna med erfarenhet av myndighetsutövning.Erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i handläggning av
bostadsanpassningsbidraget, samt gärna erfarenhet av att ha arbetat som
handläggare i en politiskt styrd organisation.

Goda datakunskaper, och bra om du har erfarenhet av verksamhetssystemet
BAB.

Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och
skrift.

Viktiga personliga egenskaper är att kunna arbeta flexibelt och
självständigt och bemöta våra kunder på ett professionellt sätt. Andra viktiga
egenskaper är god social kompetens, stresstålighet och samarbetsförmåga.

Bra om du har tidigare erfarenhet, eller förmåga av att
planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Tjänsten ställer även krav på att du är noggrann och
kvalitetsmedveten.

Bra om du är utvecklingsinriktad, eftersom det pågår en
utveckling av arbetsprocesserna.

Fö. lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Då arbetet innebär hembesök, underlättar det om du har
B-körkort.

Antal tjänster

1 heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2014-06-15 eller efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2014-05-04

Kontakt
Ingrid Saadat

Gruppchef

Telefonnummer: 08-718 89 57

Anne-Lie Söderlund

Chef äldreenheten

Telefonnummer: 718 89 00

Leif Sköld
Handläggare bostadsanpassningsbidrag

Telefonnummer: 08-718 77 96

Fackliga företrädare

Ove Lindroth

Vision

Telefonnummer: 08-718 89 08

Kristina Elstad
SSR

Telefonnummer: 08-718 75 86

Ulrika Andersson
FSA

Telefonnummer: 08-718 90 93

Företag
Nacka kommun

Äldreenheten

Granitvägen 15

13181 Nacka

Telefonnummer: 08-718 80 00

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 12
13181 Nacka

Jobbnummer
1828219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: