Handläggare av bostadsanpassningsbidrag

Lidingö stad / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Miljö- och stadsbyggnadskontoret arbetar med översiktlig planering, markfrågor, detaljplaner, bygglovsärenden, kartor, miljö- och hälsoskyddsärenden samt bostadsanpassning. Kontoret ger också råd och information i samband med byggande och fastighetsbildning och i bostadsanpassningsärenden. Totalt arbetar cirka 55 personer inom miljö- och stadsbyggnadskontoret.

Till kontorets administrativa enhet söker vi nu en handläggare av bostadsanpassningsbidrag.

Publiceringsdatum
2016-11-02

Dina arbetsuppgifter
Din roll som handläggare av bostadsanpassningsbidrag är viktig för att möjliggöra att kommunens invånare med funktionsnedsättning kan leva och bo i sitt hem. Du kommer handlägga ärenden om bostadsanpassning enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag vars syfte är att ge människor med funktionsnedsättning en möjlighet till ett självständigt liv i ett eget boende.

Att handlägga och besluta i bostadsanpassningsärenden är myndighetsutövning som ställer stora krav på rättssäkerhet. Arbetet är självständigt och dina beslut fattas på delegation av miljö- och stadsbyggnadsnämnden. Tjänsten innebär därför nära kontakt med personer som har behov av bostadsanpassning och deras anhöriga samt andra externa kontakter som exempelvis vårdgivare, entreprenörer och fastighetsägare.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att utreda och bedöma ansökan och aktuell bostad liksom bedöma intyg från t.ex. arbetsterapeut och läkare. Du ska kunna bistå sökande med råd, upplysningar och förslag till utformning av anpassning. Inför beslut begär du och/eller sökande offerter. Det är en del av underlaget för beräkning av bidragsbelopp. Om sökande efter beslut lämnar fullmakt ansvarar du för att beställa åtgärder hos entreprenörer. När åtgärder är utförda ska du kontrollera anpassningarna och därefter betala ut bidraget och attestera i stadens ekonomisystem

Kvalifikationer
Vi söker dig som är byggnadsingenjör eller har annan likvärdig utbildning. Du ska ha stor datavana och kunna tala och skriva svenska obehindrat och kan producera skrivna dokument av hög kvalitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning av bostadsanpassningsbidrag.

Du är serviceinriktad, prestationsorienterad, kreativ samt har en god samarbetsförmåga. Eftersom du behöver förflytta dig mellan olika delar av staden i ditt arbete behövs körkort med B-behörighet.

Övrig information
Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Individuell lönesättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-23
Ange följande referens när du ansöker: 3251057916
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Lagerblad (+46) 08-731 33 13
Eva Lindgren 08-731 31 04

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
Stockholmsvägen 50, 18182 Lidingö

Jobbnummer
3131036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: