Handläggare av bostadsanpassningsbidrag
Karlshamns kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Bromölla,
Ronneby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlshamns kommun i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Heltid tillsvidareanställning
Omsorgsförvaltningen ansvarar för att ge råd, stöd och hjälp till medborgarna. Bland uppgifterna märks främst ansvar för hemsjukvård, äldreomsorg, LSS stöd och service, socialpsykiatri och individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har drygt1200 personer anställda och leds politiskt av en omsorgsnämnd och en socialnämnd.
Omsorgsförvaltningen söker nu en ny medarbetare för handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Befattningen är organiserad i verksamhet utredning och beslut och kommer att utgå från mottagnings- och serviceenheten.
Publiceringsdatum2014-10-15Dina arbetsuppgifterSom handläggare av bostadsanpassningsbidrag arbetar du utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden.
Målgruppen spänner över alla åldrar. I arbetet ingår att bistå sökande med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder, fatta beslut om bidrag och att vara kontaktperson för den sökande fram till att anpassningen är utförd. Du kommer att ha ett nära samarbete med de sökande och deras närstående. Arbetet som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär även mycket kontakt med andra yrkeskategorier så som vårdpersonal, entreprenörer och fastighetsägare. I arbetet ingår också bedömning av kostnader för byggarbeten, offerthantering, beställning av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag samt fakturahantering.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast, eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms lämplig, som t ex byggnadsteknisk examen.
Tjänsten innebär myndighetsutövning vilket kräver administrativt och ekonomiskt intresse samt förmåga att uttrycka sig i skrift. Datakunskaper samt körkort är krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Uppdraget innebär egetansvar vilket fordrar att du trivs med att vara självgående och att driva processer beslutsamt och med omdöme. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Vidare krävs att du är serviceinriktad med ett stabilt förhållningssätt till uppdraget.
Övrig informationIndividuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
För mer information kontakta
Förfrågningar om tjänsten görs till verksamhetschef Ida Åkesson, tfn 0454-810 97.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR - Claudia Hahn Johansson, tfn 0454-817 33.
Vision - Agneta Gårdesten, tfn 0454-30 77 09.
Kommunal, tfn 0454-811 90, 81191.
SACO - Margareta Svensson tfn 0454-819 78
Sista ansökningsdag
2014-11-16
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Åkesson
FöretagKarlshamns kommun
AdressKarlshamns kommun
Rådhuset
37481 Karlshamn
KontorsadressRådhuset
Jobbnummer 2032445
Observera att sista ansökningsdag har passerat.