Handläggare Account Payable

SCA / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SCA i Göteborg, Mölndal, Ale, Lilla Edet, Falkenberg eller i hela Sverige

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA hade omkring 44 000 medarbetare i slutet av 2013. Omsättningen 2013 var 93 miljarder kronor (10,7 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com .

Beskrivning av jobbet
Global Business Finance Delivery Nordic är en del av SCAs globala service organisation vilken servar affärsenheterna inom region Nordic med ekonomitjänster inom de gemensamma delarna av ekonomiprocessen, såsom administration av kund-och leverantörsreskontra, betalningar, löpande redovisning, internbokslut samt treasury.
Vi erbjuder ett intressant och stimulerande arbete i ett team med kunniga och engagerade medarbetare. Vår uppgift är att säkerställa en hög service gentemot våra kunder genom en korrekt hantering av våra inkommande leverantörsfakturor.

Publiceringsdatum
2015-01-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer i din roll som handläggare i leverantörsreskontran att arbeta med administration av inkommande leverantörsfakturor i våra nordiska bolag.

Vara ansvarig samt expert avseende fakturahantering i leverantörsreskontraprocessen.
Administration av inkommande leverantörsfakturor, reskontran samt webbaserat automatiserat workflow.
Delta i kvalitetsarbetet inom leverantörsreskontraprocessen Norden.
Att delta i arbetet med harmonisering samt utveckling av leverantörsreskontraprocessen på regional nivå.
Ansvara för att lokal process information/dokumentation är uppdaterad.
Support till våra interna kunder samt externa leverantörer.

Kvalifikationer
Som person är du självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad.
Du har god analytisk förmåga och arbetar problemlösande.
Att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt.
Du tycker om att arbeta i team och är öppen och ärlig i din kommunikation.
Ekonomisk utbildning samt erfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete med tonvikt på reskontra.
Goda kunskaper i engelska.
Analytisk samt ha god kommunikations- och samarbetsförmåga (teamarbete).
Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande.
Du skall vara en kompetent användare av Microsoft Office.

Ytterligare information
Vi erbjuder arbete i ett globalt företag med många välkända varumärken. I din roll på Global Business Services kommer du att ställas inför en rad utmanande och utvecklande uppgifter inom området för leverantörsreskontra som ger dig möjligheter att utveckla ett stort kunnande.
Sista ansökningsdatum:
2015-02-16

Kontaktperson för detta jobb
Anita Gill, HBS Manager+46 31-746 01 73

Arbetstider och omfattning
Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Devin Lincoln, HRIS Manager devin.lincoln.ext@sca.com

Företag
SCA

Adress
SCA
43535 Göteborg

Kontorsadress
SCA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2141640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SCA

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SCA: