Handläggare Account Payable
SCA / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SCA i Göteborg,
Mölndal,
Ale,
Lilla Edet,
Falkenberg eller i
hela Sverige SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA hade omkring 44 000 medarbetare i slutet av 2013. Omsättningen 2013 var 93 miljarder kronor (10,7 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på
www.sca.com .
Beskrivning av jobbet
Global Business Finance Delivery Nordic är en del av SCAs globala service organisation vilken servar affärsenheterna inom region Nordic med ekonomitjänster inom de gemensamma delarna av ekonomiprocessen, såsom administration av kund-och leverantörsreskontra, betalningar, löpande redovisning, internbokslut samt treasury.
Vi erbjuder ett intressant och stimulerande arbete i ett team med kunniga och engagerade medarbetare. Vår uppgift är att säkerställa en hög service gentemot våra kunder genom en korrekt hantering av våra inkommande leverantörsfakturor.
Publiceringsdatum2015-01-26Dina arbetsuppgifterDu kommer i din roll som handläggare i leverantörsreskontran att arbeta med administration av inkommande leverantörsfakturor i våra nordiska bolag.
Vara ansvarig samt expert avseende fakturahantering i leverantörsreskontraprocessen.
Administration av inkommande leverantörsfakturor, reskontran samt webbaserat automatiserat workflow.
Delta i kvalitetsarbetet inom leverantörsreskontraprocessen Norden.
Att delta i arbetet med harmonisering samt utveckling av leverantörsreskontraprocessen på regional nivå.
Ansvara för att lokal process information/dokumentation är uppdaterad.
Support till våra interna kunder samt externa leverantörer.
KvalifikationerSom person är du självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad.
Du har god analytisk förmåga och arbetar problemlösande.
Att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt.
Du tycker om att arbeta i team och är öppen och ärlig i din kommunikation.
Ekonomisk utbildning samt erfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete med tonvikt på reskontra.
Goda kunskaper i engelska.
Analytisk samt ha god kommunikations- och samarbetsförmåga (teamarbete).
Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande.
Du skall vara en kompetent användare av Microsoft Office.
Ytterligare information
Vi erbjuder arbete i ett globalt företag med många välkända varumärken. I din roll på Global Business Services kommer du att ställas inför en rad utmanande och utvecklande uppgifter inom området för leverantörsreskontra som ger dig möjligheter att utveckla ett stort kunnande.
Sista ansökningsdatum:
2015-02-16
Kontaktperson för detta jobbAnita Gill, HBS Manager+46 31-746 01 73
Arbetstider och omfattningErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDevin Lincoln, HRIS Manager
devin.lincoln.ext@sca.comFöretagSCA
AdressSCA
43535 Göteborg
KontorsadressSCA
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2141640
Observera att sista ansökningsdag har passerat.