Handläggare

Tillståndsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillståndsenheten i Göteborg

Havs- och vattenmyndigheten är en miljömyndighet med säte i Göteborg. Bland våra 280 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi tar ansvar för att hav och sötvatten nyttjas men inte överutnyttjas. Vi utgår från ekosystemens och människans behov nu och i framtiden. Detta gör vi genom att samla kunskap, planera och fatta beslut om insatser för en bättre miljö. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt.

Myndigheten ska arbeta för levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla.

Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och kommer till sin rätt. Det betyder att vi välkomnar olika erfarenheter, bakgrunder och personligheter som kan föra oss och vår verksamhet framåt.



Vi söker dig som är en erfaren handläggare inom offentlig sektor!
Vill du i din roll som handläggare vara med och utveckla, fördela och handlägga fiskemöjligheter?


Publiceringsdatum
2018-02-08

Dina arbetsuppgifter
I din roll på tillståndsenheten granskar, bereder och handlägger du ansökningar om fisketillstånd, fiskelicenser och överlåtelser av fiskemöjligheter.

Du deltar i arbetet med att ta fram nationella föreskrifter på området.

Andra uppgifter du arbetar med är att

- medverka till att utarbeta handläggningsrutiner, användarmanualer, blanketter och instruktionsmaterial för handläggningen av ärenden
- identifiera och föreslå behov av anpassningar i regelverk, IT-system och rutiner
- hantera inkomna överklaganden och yttranden till domstol
- informera om tillträdesregleringar och utbilda användare i IT-system
- i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid enheten.


Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst ska ha högskoleexamen motsvarande minst kandidatnivå inom samhällsvetenskap eller ekonomi eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Ytterligare krav är erfarenhet av flerårig erfarenhet av handläggning av enskilda ärenden på myndighet, länsstyrelse eller kommun.

För tjänsten är det meriterande med erfarenhet av att ta ut och sammanställa information från databaser och av att arbeta i Excel. Det är även meriterande med erfarenhet av att samarbeta med andra aktörer och myndigheter inom offentliga sektorn samt om du har god kunskap om relevant EU-lagstiftning och nationell lagstiftning. Vi ser även gärna att du har kunskaper om svenskt yrkesfiske.

I den här rollen krävs att du tar ansvar för din uppgift, att du själv strukturerar angreppssätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidstramar.
Givetvis krävs även att du har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen är placerad i Göteborg. Vi kan erbjuda ett arbete i moderna lokaler i Gullbergsvass, några minuters promenad från Centralstationen. Anställningen är en allmän visstidsanställning med start omgående och till och med 31 december 2019 med eventuell möjlighet till förlängning. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.

Avdelningen för fiskförvaltning ansvarar för att samordna arbetet med att genomföra EU:s fiskeripolitik och verkar för en hållbar förvaltning av fiskresurserna. Tillståndsenheten arbetar bland annat med utveckling av system för fördelning av fiskemöjligheter och tillträdesreglering till fisket genom handläggning av fiskelicenser och fisketillstånd.

För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 2018/10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Persson 010-698 6156

Företag
Tillståndsenheten

Adress
Tillståndsenheten
Gullbergs strandgata 15
41103 Göteborg

Kontorsadress
Gullbergs strandgata 15

Jobbnummer
3952705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tillståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillståndsenheten: