Handläggare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Samhällsbyggnadsförvaltningens målsättning är att verka för en hållbar utveckling, skapa en hälsosam livsmiljö samt verka för att hindra och begränsa olyckor för människor, egendom och miljön.
Samhällsbyggnadsförvaltningen består idag av drygt 140 medarbetare. Vi handlägger frågor som rör miljö- hälsoskydd, bygglov, översikts- och detalplanering, trafik, mätning och kartproduktion samt hanterar kommunens markinnehav. Räddningstjänsten är en del av förvaltningen och ansvarar för operativ räddningsinsats samt genomför tillsyn och utredningar.
På plan- och byggavdelningen är vi idag 14 medarbetare, varav två arbetar med bland annat trafikplanering, trafikföreskrifter, myndighetsutövning rörande trafiksäkerhet samt tillgänglighetsfrågor i det offentliga rummet. Vi efterlyser nu en handläggare som brinner för samhällsplanering och som vill vara med och utveckla Värnamo kommun.
Publiceringsdatum2022-02-16Dina arbetsuppgifterSom handläggare kommer du bland annat att arbeta med att förändra och förbättra trafikinfrastrukturen i Värnamo kommun. Tillsammans med kollegor av samhällsplanerare, trafikplanerare samt projektörer, är du delaktig i planering och utförande av åtgärder för ett hållbart transportsystem där kommunens översiktsplan utgör grunden för arbetet.
Som handläggare inom trafikområdet kommer du att arbeta serviceinriktat mot kunder, företag och den interna organisationen genom att samordna kommunens yttranden inför tillståndsärenden, exempelvis upplåtelser samt svara på motioner och remisser inom ditt arbetsområde.
Vidare kommer du att upprätta och publicera lokala trafikföreskrifter samt handlägga dispenstransporter och trafikanordningsplaner. Myndighetsutövningen innebär också flyttning av övergivna fordon samt kontroll av efterlevnad av regler kring siktskymmande växtlighet i trafikmiljö.
En del av tjänsten innebär att utföra inventeringar och/eller handleda eventuella projektanställda för inventering av enkelt avhjälpta hinder i publika lokaler och allmänna platser samt hålla register uppdaterade i den nationella tillgänglighetsdatabasen.
Kompetens och erfarenhet
En högskoleutbildning med trafikinriktning är meriterande likväl som erfarenhet inom kommunal verksamhet i en liknande roll.
Som person är du kreativ, flexibel och har ett strukturerat arbetssätt. Du är lika intresserad av att arbeta med människor som med tekniska frågor. Du är serviceinriktad och bra på att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift på svenska, du ska behärska Office-programmen. Du har även god samarbetsförmåga och är initiativrik. B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. Heltid
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärnamo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SBF:2022:1".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Handläggare
Tradefelt, Madelene
Madelene.tradefelt@varnamo.se 0370-377178 Jobbnummer 6351863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.