Guest Relation Manager

Clarion Hotel Sign / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Sign i Stockholm

Clarion Hotel Sign är med 558 rum Stockholms största hotell med skandinavisk arkitektur, formgivning och gastronomi i fokus. Svenske arkitekten Gert Wingårdh har ritat den spektakulära byggnaden. Hotellets alla utrymmen representeras genomgående av möbelklassiker från Skandinaviens mest berömda klassiska formgivare. Aquavit Grill & Raw Bar öppnar på entréplan med ett spännande koncept och Selma CitySpa+ finns på hotellets takvåning.
Clarion Hotel Sign öppnade den 5 februari 2008.
Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 5,4 miljarder kronor och mer än 9000 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion, Nordic Hotels och Nordic Resorts på den nordiska marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda.
Clarion Hotel Sign förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   
Guest Relation Manager (GRM) rapporterar till Guest Service Manager (GSM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
•  Upprätta och genomföra "program" för VIP och stamgäster.
•  Aktivt arbeta med merförsäljning
•  Säkerställa att gästservicen på Clarion Hotel Sign alltid håller högsta nivå.
•  Reklamationshantering både rutiner och aktiv uppföljning
•  Delaktighet i Loopon (elektroniska gästenkäter)
•  Delaktighet i hotellets "supervisor" grupp.
•  Övriga uppgifter som tilldelas av GSM
I tjänsten ingår:
•  Att gå igenom ankomstlistor för att identifiera VIP och CC-gäster/stamgäster.
•  Att ta fram information om "Vad händer i huset denna vecka"
•  Att hålla Servicemenyn levande och uppdaterad. Coachning och utbildning av produkterna för övrig personal.
•  Arbetstider är fördelade på två skift  07.00-16.00 eller 13.00-22.00 samt rullande helgschema för supervisor / shiftleaders.
•  Vid morgonpass vara i driften på Guest Service mellan 07.00-09.00. Vid kvällshift tjänstgöring i receptionen 17.00-19.00. Övriga driftspass enligt anvisning av GSM.
•  Att få våra VIP-listor till ett levande dokument som konstant förnyas.
•  Aktivt arbete i lobbyn med till exempel gästkvällar, gästundersökningar/intervjuer/sälj möten med dels nuvarande stammisar samt potentiella.
•  Ansvara för att vi har en välkomnande miljö och atmosfär i hotell- och konferens lobby.
•  Veckovis kvalitetskontroll av allmänna blommor på hotell och restaurang, i SPA och sviter. 
•  Hantering av gästsynpunkter och reklamationer. Dels uppföljning mot gäst men också i C2 mot avdelningschefer.
•  Att vid vissa arrangemang (som ordinerats av GSM) vara kontaktperson eller agera värd.
•  In- och utcheckningsautomater, delaktig i utveckling och rutiner.
•  Följa företagets policies
•  Säkerställa att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetssystem, C2.
•  Säkerställa att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
•  Ledning, coachning och att motivering av personal för att säkerställa "Attitude at Clarion"
•  Utbildning av personal i bemötande, hantering av reklamationer och omhändertagandet av gäster.
•  Ha god kännedom om rutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna.
•  Vara kunnig om anläggningen.
•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
•  Att se till att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
Vi ser att du som söker uppfyller följande kriterier
•  Du har minst tre års erfarenhet av liknande arbete
•  Du har god datakunskap
•  Du är självgående, effektiv och driftig
•  Du talar flytande engelska
•  Din personlighet överensstämmer med våra värdeord energi, mod & begeistring

Publiceringsdatum
2011-04-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställd

Ersättning
enl ÖK

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Clarion Hotel Sign

Adress
Clarion Hotel Sign
Box 310
10126 Stockholm

Jobbnummer
901549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Sign

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Sign: