Grym supporttekniker till Tavana IT
Tavana IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tavana IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Har du en bakgrund inom IT-support, gillar att lösa problem och får energi av att ha kontakt med människor? Då kan du vara vår nästa konsult och medarbetare på vår kunds Servicedesk.
Hos vår kund får du jobba i ett tight team med varierande arbetsuppgifter. Du kommer stöta på flertal möjligheter och utmaningar, som gynnar din utveckling.
OM ROLLEN
På Servicedesken består ett ambitiöst team med familjär stämning. Beroende på hur dina intressen ser ut inom IT har du möjlighet att växa och utvecklas hos oss. Du kommer att få möjlighet att fördjupa dina tekniska kunskaper, få förståelse för hur allt fungerar och samarbeta tätt med andra avdelningar inom IT.
Servicedesk ansvarar gemensamt för IT-relaterade ärenden som kommer in via ärendehanteringssystem, telefon eller mail. Dessa tas emot, följs upp och avslutas med fokus på kundnöjdhet. Du får driva vidare mycket på egen hand och vara med i arbetet att kontinuerligt förbättras. Du kommer att supporta och lösa problem själv eller styra och koordinera mellan olika leverantörer kopplat till incidenter och beställningar.
Dina dagar kommer också bestå av:
Support inom videokonferenslösningar, mobiltelefoni, skrivare och nätverksärenden
Hantering av användare i AD och Exchange
Behörighetsförändringar och kontohantering
Installation och ominstallation av datorer
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen på Servicedesk tror vi att du har erfarenhet från IT-support eller motsvarande, att du har en bred kunskap och nyfikenhet för IT och ett intresse för att fördjupa din kunskap ytterligare.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av AD, MS-Windows, applikationssupport, IOS, Exchange och SSCM
Kunskap inom ITIL och Service Management
God kännedom kring nätverk i felsökningssyfte.
Erfarenhet av implementations och utrullnings-projekt.
Som person bör du ha både en hög grad av service och samtidigt, analytisk förmåga och säkerhetstänk, då IT-säkerhet är en fråga som ständigt prioriteras hos vår kund. Du gillar att bidra till att förbättra arbetssätt. Vi tror att du trivs i en familjär arbetsmiljö där det är högt i tak och nära samarbeten mellan olika avdelningar. Du är kommunikativ och du tycker om att ha breda sociala kontakter och att bygga relationer inom bolaget så väl som med våra leverantörer av IT-tjänster. Du arbetar både noggrant och effektivt, har ett eget driv och initiativförmåga.
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via "Skicka ansökan".
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till
info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tavana IT AB (org.nr 556924-2976),
https://www.tavana.se/ Arbetsplats Tavana IT
Kontakt Josefine Bränneby
josefine.branneby@tavana.se Jobbnummer 7322520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.