Gruppledare, Beställarenheten

Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen i Haninge

Vill du arbeta i en verksamhet som bygger på både tradition och nytänkande och präglas av omtanke, ödmjukhet och engagemang- välkommen att söka jobb hos oss.

Vi är en organisation med en lång historia, samtidigt ser vi hela tiden framåt. Nytänkande och utveckling är viktigt för oss och det präglar vår syn på ledarskap och medarbetarskap. Haninge kommun har en erkänt mycket bra äldreomsorg och med tydligt medborgarfokus. Den lokala värdegrunden för omsorgen om äldre i Haninge ger stöd och vägledning för kommunens medarbetare i deras arbete. Värdegrunden tydliggör att det är den äldre personen och dennes närstående som är fokus för detta arbete och syftar till att ge äldre personer möjlighet att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.



Beskrivning av verksamheten
Beställarenhetens uppgifter består i att utreda, bedöma och fatta beslut i enskilda ärenden för personer över 65 år, utifrån förvaltningens gällande delegationsordning och lagstiftningar.

Beställarenheten i Haninge kommun består idag av 17 biståndshandläggare, timanställda samt 1 enhetschef. Biståndshandläggarna är uppdelade i team där handläggarna har sitt eget område och vårdplaneringar fördelas i teamet. Vi utökar nu beställarenheten med 1 gruppledare.

Din kompetens

Krav: Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet från äldreområdet samt även ha flera års dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning för personer över 65 år.

Din kompetens
Du är självgående, resultatinriktad och har förmåga att fatta beslut.
Du är bra på att ta egna initiativ.
Du har en helhetssyn på arbetet och därmed möjlighet att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter, men du kan också stödja andra i sitt arbete.
Vidare är du en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer. Du har ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och ger de du möter ett gott bemötande, oavsett situation. Du är bra på att inspirera och motivera medarbetare och du har god samarbetsförmåga.

I arbetet ingår samarbete med ett flertal aktörer både inom och utom kommunen. Arbetet är flexibelt och självständigt men förutsätter att du har lätt att knyta kontakter och ta ansvar. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera arbetet på beställarenheten. Dina uppgifter som gruppledare kommer bland annat vara följande:
Introducera nya medarbetare och vara mentor för kollegor
Vara behjälplig enhetschefen vid nyanställningar
Ansvara för att utveckla beställarenhetens rutiner
Vara påläst inom rättspraxis, lagstiftning, förskrifter och allmänna råd
Stödja kollegor i svåra ärenden
Vara behjälplig på ärendedragningar och teammöten
Kunna hjälpa kollegor vid stor frånvaro i handläggargruppen
Vara med på samverkansmöten
Leda och fördela det dagliga arbetet tillsammans med enhetschefen

Enhetschefen ansvarar för personal och budget.

Haninge kommun är finskt förvaltningsområde, så talar du även finska så är detta meriterade.



Vi erbjuder dig:

Ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater

En förändringsbenägen och expansiv verksamhet

En kreativ miljö med många glada skratt

Ett långt framskridet utvecklingsarbete med värdegrund och värdighetsgaranti

Ett utvecklande och meningsfullt arbete i ett kompetent team

En arbetsplats där många har egna rum

Möjlighet att låna cykel och bil i tjänsten



Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet.



Vi erbjuder ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdscheckar, årsarbetstid, lediga klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-12-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/752
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Veronica Hämmerli, Enhetschef 08-606 89 17

Företag
Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen

Adress
Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
3869602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Äldreförvaltningen, Beställaravdelningen: