Gruppchef Sollentuna Servicedesk

Sollentuna Kommun / Supportteknikerjobb / Sollentuna
2021-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Gruppchef Sollentuna Servicedesk" (publicerad 2021-05-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.

Vårt kommunledningskontor samlar många kompetenser och ska se till att nämnder och styrelser genomför de beslut som kommunfullmäktige fattat liksom att stödja och hjälpa övriga kontor i deras arbete.

Vi söker nu en energisk, serviceinriktad och kvalitetsmedveten gruppchef till vår nyinrättade Servicedesk.

IT-enhetens grunduppdrag i Sollentuna kommun är att tillhandahålla it-tjänster till kommunens alla verksamheter där vår Servicedesk är navet. På IT-enheten är vi drygt 20 medarbetare. Vi är en enhet under ständig utveckling och tycker att arbetsglädje är en av de viktigaste delarna av arbetsplatsen.

Sollentuna Servicedesk är en del av IT-enheten och första instans i vår ärendehanteringskedja. Servicedesk supporterar våra användare inom it, telefoni och konferensteknik. Vi är en beställarorganisation och har kontakt med våra användare och leverantörer i telefon, personliga möten och via vårt ärendehanteringssystem.

IT-enhetens processer följer ITIL.

Publiceringsdatum
2021-03-11

Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att leda, organisera och strukturera Servicedesk teamet som består av sju handläggare. Skapa en positiv och engagerande arbetsmiljö där varje medarbetare trivs genom att klargöra mål, roller och förväntningar i samarbete med gruppen.

Du ansvarar för att driva utvecklingen av Servicedesk och arbetar ständigt med förbättringsåtgärder, uppföljning och utvecklingsarbete.

Du har personal- och verksamhetsansvar för Servicedesk och leder och fördelar det dagliga arbetet. Du har en samordnande funktion mellan tjänsteområdesansvariga på IT-enheten, kommunens användare och våra tjänsteleverantörer. Du kommer att ha din placering på IT-enheten och rapporterar till IT-chef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och personalansvar. Då ditt ansvar är att leda och fördela arbetet i gruppen behöver du ha flera års erfarenhet av och goda kunskaper om användarsupport och IT-stöd och av arbetet i en it-support/helpdesk.

Du har arbetat strukturerat med ärendehantering i en servicedesk eller motsvarande och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Du har minst gymnasieutbildning och en ITIL Foundation-certifiering eller motsvarande erfarenhet

Det är meriterande om du dessutom har;

- Tidigare erfarenhet av att starta upp och etablera en servicedesk/supportfunktion
- Erfarenhet av och förståelse för it-leveranser i en större organisation.
- Erfarenhet av drift av medelstora till stora Microsoft-baserade miljöer Praktisk erfarenhet av PC-hårdvara, telefoner och felsökning

Arbetet innebär många kontaktytor inom och utanför organisationen och därför krävs att du är kommunikativ, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du behöver vara lösningsfokuserad och trivas med utmaningar och snabba beslut och du värdesätter ett nära ledarskap med ditt team. Du har en väl utvecklad förmåga att skapa teamkänsla och lätt för att bygga relationer. Du är bra på att utveckla arbetssätt och processer, är kvalitetsmedveten, strukturerad och initiativtagande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!

Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Vi satsar på utvecklingsfrågor och är ett härligt gäng att jobba i!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Intervjuer sker fortlöpande under pågående rekrytering.

Välkommen med din ansökan!





Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sollentuna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/46".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Jobbnummer
5623901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: