Gruppchef för Support

Inera AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.

Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Detta är en unik möjlighet att vara med och bygga upp en ny kundfunktion!

Ineras styrelse beslutade i mars att vi ska påbörja arbetet med att ta hem supportuppdraget till Inera. Det innebär att en etablering av ny funktion påbörjats och ska resultera i en produktionssättning av en småskalig supportfunktion i början av Q4 2015. Under hela 2016 ska funktionen utökas samt ta emot en massiv migrering av ett 40-tal tjänster. Funktionen kommer från Q4 2016 att bedrivas dygnet runt/året runt.

Under 2016 ska även en 2:a linje byggas upp och konsolideras under Nationell kundservice ansvar.

Ditt ansvar som gruppchef Support är att dels etablera 1a linjen, konsolidera 2a linjens support samt att bedriva det fortsatta förvaltningsarbetet av den nya supportfunktionen på Inera. Målet är att ha supportfunktionen i full drift Q4 2016.

Exempel på arbetsuppgifter

• Arbetsgivaransvar och personalledning inom gruppen. Det innebär ett ansvar för utvecklingssamtal, lönesamtal, kompetensförsörjning, kompetensutveckling och frågor som rör arbetsmiljön som berör medarbetarna.

• Ansvara för att initiera och medverka vid rekrytering och bemanning av medarbetare till verksamhetsområdet.

• Ansvara för att supportfunktionen (1a resp. 2alinjen) når uppsatta mål och SLA:er

• Ansvara för att ta emot migrerade tjänster och uppgradering av befintliga tjänster.

• Huvudansvarig för och delaktig i projektledning av tjänster från leverantör till nya supportfunktionen.

• Besluta inom ramen för förvaltnings-/aktivitetsplanerna för gruppen Support.

• Leverensansvar för aktiviteterna inom gruppen.

• Budgetansvar och uppföljning för gruppen.

• Vara kontaktperson för gruppen och samverka med andra grupperingar inom enheten samt inom Inera.

• Vara kontaktperson för supportgruppen.

Du tillhör enheten Kundservice och rapporterar till enhetschefen.

Kvalifikationer och kompetens

Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsansvar, dvs. personal- och arbetsmiljöarbete samt erfarenhet av resultatuppföljning. Du har flera års erfarenhet av projektarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en supportfunktion och likaså erfarenhet av förvaltningsarbete, men även förändrings- och utvecklingsarbete.

Du har relevant akademisk examen. Du ska ha kännedom om projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller som PPS, ITIL och Pm3 eller motsvarande.

Som person är du en god ledare som verkar enligt Ineras vision och värdegrund. Du stödjer dina medarbetare, leder arbetet mot uppställda mål och skapar goda förutsättningar för ett bra arbetsklimat.

Att vara en god förebild genom att vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter att ha mycket nöjda kunder. Tydlighet värderas högt i den här typen av organisation då det är högt tempo med krav på snabba beslut och prioriteringar samt kommunikation av dessa.

Vi tror att du är en självständig person med god kommunikationsförmåga, såväl skriftligen som muntligen.

Kort om Nationell kundservice

Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Från felanmälan och användarstöd till anslutningar och fakturafrågor. Funktionen består av tre undergrupper, 1a linjen, 2a linjen Anslutning och 2a linjen Support.

1a linjen hanterar alla typer av ärenden och är outsourcad. Funktionen är öppen dygnet runt, året runt.

2a linjen Anslutning finns på Inera och hanterar främst anslutningsärenden samt fakturafrågor mm.

2a linjens Support är decentraliserat och finns delvis på Inera inom respektive tjänsteförvaltning.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Har du frågor om tjänsten

Enhetschef Kundservice Maria Walkenström, 08-452 71 78

Personalchef Anne Rajala, 08-452 71 92

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2015-04-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2250079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: