Glad och engagerad teamleader till kundtjänst
Exertis CapTech / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exertis CapTech i Mölndal,
Göteborg,
Varberg,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Exertis CapTech
Exertis CapTech är en av Nordens största distributörer av IT-hårdvara, AV-produkter, Entertainment (film, böcker, spel & leksaker) samt en av Nordens största PC-producenter. Verksamheten har sitt lager och huvudkontor i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors och Tammerfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Försäljningen uppgick 2018 till över 2,3 miljarder SEK. Företaget samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer med en omsättning på 30 miljarder SEK.
Har du god erfarenhet av kundservice och är en engagerad och glad person som både får andra på gott humör och har lätt för att se vad som behöver prioriteras? Vår eftermarknadsavdelning söker nu en teamleader på kundservice och kanske är du bäst lämpad? Du kommer fungera som en högerhand (eller vänsterhand om du föredrar det) till vår suveräna avdelningschef, med delat ansvar att hjälpa, stötta, utveckla och underhålla avdelningen.
Tjänsten består till största del av rena kundservicesysslor, så som att hjälpa kunder med diverse problem och leverera dem lösningar som gör båda parter nöjda. Du kommer givetvis att svara på samtal och mail men en stor del av din vardag kommer också innefatta att coacha och leda dina kollegor i deras vardag, samt stödja avdelningschefen i utvecklingen och driften av avdelningen.
Vi vet att du är professionell i ditt kundbemötande, att du tar ditt arbete seriöst och förstår vikten av en hög servicenivå, men vi hoppas också att du har lätt för att lära dig, ta till dig och förmedla information vidare. Som person ogillar du att stå still och vänta på nästa uppgift, utan söker istället nya uppgifter när de gamla är avslutade.
Arbetet är lokaliserat till Göteborg och du kommer ingå i vår eftermarknadsavdelning som idag består av 17 personer, varav fyra arbetar direkt med kundtjänst. Tjänsten kräver att du både kan samarbeta i grupp och att du tar egna initiativ. Då kundservice kräver god förståelse för kundens problem och god vilja att leva upp till kundens förväntningar, kommer social kompetens och flexibilitet vägas in vid lämplighetsbedömningen. Erfarenhet av att leda personal är av vikt och innehar du tekniskt kompetens inom IT är det ytterst meriterande.
Vi erbjuder en spännande utmaning i ett team som gillar att ha roligt tillsammans. Vi tror på att personer presterar bättre om de trivs och har skoj på sin arbetsplats, därför krävs det att du vill vara med och tillföra till en sådan arbetsmiljö.
Vi söker dig som
är en professionell kundserviceperson och som har lätt för att se båda parters behov
är självgående, strukturerad och noggrann
har god förmåga att se vad som behöver göras och i vilken ordning
vill arbeta både tillsammans med gruppen, men också ha egna ansvarsområden
behärskar både det svenska och engelska språket muntligt såväl som skriftligt
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten
Telefon- och mailsupport med kunder och leverantörer
Daglig coachning och drift av kundtjänst
Dagligt stöd åt avdelningschef
Godkännande av returförfrågningar från kunder
Hantering av ej uthämtade paket, felskick, godsspårning etc
Hantering av returnerade produkter som ej testas/felsöks
Övriga på eftermarknadsavdelningen vanligt förekommande arbetsuppgifter
Kompetenser och erfarenheter som efterfrågas
dokumenterad erfarenhet av att leda personal, exempelvis som teamleader eller liknande
dokumenterad erfarenhet av mail-/telefonsupport
snabbt blir självgående
kan arbeta både i grupp och enskilt
god samarbetsförmåga
god förståelse för kundens problem och situation
Meriterande
Kunskaper inom övriga nordiska språk (Norska, Danska eller Finska)
Tekniska kunskaper inom IT
Du är en hejare på Excel
Arbetstider
07:00 - 16:00, totalt 40h/vecka heltid. Tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2019-04-09ErsättningEnligt Handels kollektivavtal, fast månadslön. Utbetalning en månad i efterskott.
TillträdeTjänsten tillsätts snarast möjligt. Om rätt person hittas, kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExertis CapTech
AdressExertis CapTech
Ekonomivägen 11
43633 Askim
KontorsadressEkonomivägen 11
Jobbnummer 4722430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.