Gigant i Alingsås söker en ny kollega inom IT-stöd
Experis / Datajobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Borås,
Kungälv eller i
hela Sverige Gigant marknadsför ett heltäckande sortiment för attraktiva, effektiva och säkra arbetsplatser till lager, industri och verkstad. Vi har funnits på marknaden i över 20 år och är idag Nordens ledande leverantör av arbetsplatsutrustning. En position vi nått genom ett ständigt fokus på nya och ofta även skräddarsydda lösningar. Något som är möjligt då vi har en egen produktion, design och konstruktion.
Förutom enskilda produkter erbjuder vi även utformning och expertrådgivning av kompletta arbetsplatser. Helt från början - eller som komplettering av en befintlig arbetsplats.
Läs gärna mer om oss på
www.gigant.se Rollen som IT-stöd innebär att vara en del i Gigants IT-avdelning och verka som superuser i de system som Gigant arbetar med. Som IT-stöd inom Gigant tar man ägarskap för applikationer som används inom verksamheten, driver utveckling i både mindre och större projektform samt agerar stöd till samtliga processer där IT-kunskap efterfrågas.
I din roll driver du även utvecklingen av Gigants stödsystem framåt. Du behöver inte själv vara en systemutvecklare eller programmerare men du behöver vara en god användare som kan stödja övriga organisationen med en djupare kunskap. I rollen är det viktigt att du har förmågan att se helheten och kopplingarna mellan system och affär för att förstå samverkan mellan dessa.
Som Affärsstöd ingår det bland annat att
* Förvaltning, dokumentation och utveckling av nya/befintliga IT-applikationer
* Utbilda samt agera support åt verksamheten inom angivna ansvarsområden
* Både leda och delta i projekt där IT-kunskap efterfrågas
* Stötta samtliga processer med IT-kunskap samt driva effektiviseringsarbete genom digitalisering av verksamhetsprocesser
* Identifiera och genomföra förbättringsförslag
* Dela med sig av kunskap till kollegor
* Leda implementering, utveckling och effektivisering av Gigants affärssystem.
Gigant arbetar idag i affärssystemet Movex. Övriga primära system är bla Episerver (E-handel), iCore/Amtrix, PIM och ritverktyget Gigant 3D för arbetsplatser.
Din Erfarenhet
Vi söker dig som har god affärssystemvana men det är inget krav att du behöver ha arbetat med samtliga IT-system Gigant arbetar med. Du skall ha relevant högskoleutbildning gärna inom IT eller för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Du skall ha minst tre års arbetslivserfarenhet inom process/systemutveckling eller liknande projektarbete. Erfarenhet av utvecklingsrelaterade organisationer och projektledningsmetodik. Meriterande med erfarenhet från handelsbolag
Din personlighet är väldigt viktig
Gigant söker efter en kollega som är trygg i sig själv, har en hög affärsmässighet och trivs med att samarbeta och nätverka med andra människor. Eftersom din roll innebär att du kommer att få utbilda, informera och supportera övriga kollegor på Gigant är det viktigt att du är pedagogiskt lagd. Du kommer att arbeta med att driva utveckling, genomföra uppdateringar mm av Gigants affärssystem så det är därför bra om du är kreativ, initiativrik samt att du har en god analytisk förmåga.
Låter tjänsten som något för dig?
Hur söker jag denna tjänst?
I denna rekryterings samarbetar Gigant med Experis. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Omar Burazerovic telefon 0703-774 932 eller
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-03-15ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 18272
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOmar Burazerovic
omar.burazerovic@se.experis.com 031-7086779
FöretagExperis
AdressExperis
41104
41104 1489
KontorsadressLilla Bommen
Jobbnummer 3376072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.