Fritidspedagog till Fritslaskolan

Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Förskollärarjobb / Mark
2019-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fritidspedagog till Fritslaskolan" (publicerad 2020-04-15) ⬅️


Visa alla förskollärarjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Mark, Mölndal eller i hela Sverige

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Fritslaskolan är en F-9 skola med 390 elever. Skolan ligger vackert mitt i samhället men har ändå nära till skogen och naturen. Eleverna på skolan går i tre byggnader F-3, 4-6 och 7-9. Skolan har också ett fritidshem med olika avdelningar efter ålder.
Vi nyttjar skolans småskalighet och lokala förankring och arbetar aktivt för att åstadkomma en lugn och trygg lärandemiljö för våra elever.
Skolan har en engagerad, kompetent och utvecklingsbenägen personalgrupp som gemensamt arbetar för att stödja elevernas kunskaps- och sociala utveckling genom hela grundskoleperioden.



Publiceringsdatum
2019-07-03

Arbetsuppgifter
I den omväxlande rollen som fritidspedagog kommer du, tillsammans med dina kollegor, arbeta med att planera, utveckla och bedriva det pedagogiska arbetet på fritidshemmet. Kommunens fritidspedagoger har 6 h planeringstid i veckan. I uppdraget ingår förutom att planera, genomföra och följa upp undervisning utifrån elevernas förutsättningar också att dokumentera elevernas lärprocess och tillsammans med övriga lärare bidra till utveckling både i arbetslag och på skolan. Du kommer att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans ansvarar för elevernas kunskapsmässiga och sociala utveckling. Tjänsten är på 100%.


Kvalifikationer
Du är legitimerad fritidspedagog eller lärare i fritidshem. Du är förtrogen med skolans- och fritidshemmens styrdokument samt har förmågan att omsätta dem i praktiken på ett lustfyllt och inspirerande sätt. Du är trygg i ditt ledarskap och är lyhörd samt har en god samarbetsförmåga med såväl elever som föräldrar och kollegor. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att prioritera och anpassa ditt arbetssätt efter verksamhetens behov

ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-26
Ange följande referens när du ansöker: A890952
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Nilsson 0320-21 77 29, 070-255 03 28
Suzana Bilajac 0320-21 77 23

Företag
Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Adress
Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
Boråsvägen 40 51180 KINNA

Jobbnummer
4838859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen: