Fransktalande redovisningskonsult
Accountor Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Sverige AB i Stockholm,
Gävle,
Linköping,
Västervik,
Göteborg eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Nu söker vi en fransktalande Redovisningskonsult till vårt internationella redovisningsteam!
På Accounotor jobbar vi mot olika typer av kunder och just nu söker vi dig som förutom redovisningserfarenhet även talar franska. En spännande möjlighet för dig som vill ha den internationella anknytningen som rollen innebär!
Som redovisningskonsult är du ansiktet utåt mot, och ansvarar för, ett antal ofta internationella bolag och då främst mot de franskspråkiga. Du blir en viktig nyckelperson som hjälper kunderna att utveckla sina affärer och bli framgångsrika genom konsultation, rådgivning och praktiskt ekonomiarbete.
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Rapportering
• Vårda och utveckla kundrelationer
Även om du kommer att driva mycket att ditt arbete självständigt präglas vår kultur av teamarbete och där du till din hjälp har kollegor med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.
För att trivas i rollen tror vi att du:
• Är utåtriktad och kommunikativ då rollen innebär mycket kundkontakt
• Är självgående och van vid att ta egna initiativ då du ansvara för dina egna kunder och jobbar under eget ansvar
• Har förmågan att jobba strukturerat då du arbetar med parallella uppdrag
• Är lösningsfokuserad med viljan att lösa kundens frågeställningar
• Har affärssinne och gillar att tänka i siffror och att driva affären framåt
Publiceringsdatum2016-05-12Kvalifikationer• Minst två års erfarenhet av redovisningsarbete
• Meriterande med erfarenhet från konsultverksamhet inom redovisning eller revision.
• Goda kunskaper i franska
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 11 juni 2016.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSök tjänsten via vår hemsida:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor Sverige AB
AdressAccountor Sverige AB
BOX 1126
11181 STOCKHOLM
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08 506 116 00
E-postadress:
info@accountor.se Jobbnummer 2841055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.