Franskspråkig projektcontroller till Röda Korset
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2019-01-22Dina arbetsuppgifterVill du använda din ekonomiska kompetens till att stötta Röda korsets hjälpinsatser? Pratar du franska obehindrat? Då kanske detta är rollen för dig.
Som stöd till de länder där vi har inlett ett partnersamarbete och som stöd till våra handläggare som hanterar projekten, söker vi nu en handlingskraftig projektcontroller med fokus på finansiell uppföljning. Du kommer vara ett nära stöd genom hela projektcykeln från budgetanalys, avtalsförberedelser till analys av ekonomiska rapporter och revisioner. Du kommer främst arbeta gentemot handläggare och landrepresentanter men även dyka ner djupare vid behov med kapacitetsbedömningar och stöd direkt till lokala föreningar.
I tjänsten förutsätts att du kan genomföra resor med utbildningsinsatser på plats, utifrån den lokala förenings behov, upp till ca 90 dagar om året. Restid per tillfälle är ca en vecka.
Tjänsten är placerad på det svenska kontoret och arbetet är f.n. främst riktat mot Västra Afrika och Centrala Afrika. Genom den geografiska inriktningen så är det en grundförutsättning att du talar franska obehindrat.
Dina kontaktytor i arbetet kommer främst att vara, övriga controllers, handläggare och de rådgivare som ansvarar för planering, uppföljning, utvärdering och rapportering både i Sverige och i fält. Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen som sammanlagt består av åtta projektcontrollers, fem businesscontrollers och en enhetschef. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
* Du bistår handläggare med råd i processer kring avtal, budget, finansiell rapportering, revision, riskhantering samt redovisning av integritetsfall
* Du driver processer kring verksamhetsplanering, internrapportering och bokslut
* Du ansvarar för att bedöma partners finansiella kapacitet, eventuella risker samt ge rekommendation kring möjliga förbättringsområden samt hur SRK ska hantera samarbetet
* Du ger stöd, coaching och utbildning avseende bedömning av finansiell kapacitet och de processer som nämns i första punkten
* Du ansvarar för att stödja partners kapacitetsbyggnad genom riktade utbildningar och workshops
* Du ansvarar för att göra stick-prov och kontroller av partners finansiella underlag för att säkerställa kvalité och avtalsefterlevnad
Vem är du?
Formella kvalifikationer:
* Civilekonom eller motsvarande utbildning
* 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet
* Flytande franska i tal o skrift
* Flytande engelska och svenska i tal och skrift
* Erfarenhet av att utbilda, coacha och projektledning
Meriterande kvalifikationer:
* Erfarenhet av bidragsuppföljning
* Erfarenhet av internationellt biståndsarbete
* Fransk juridisk/ekonomisk fackspråklig erfarenhet
* Rödakorsengagemang som frivillig
Personliga kvalifikationer:
Lika viktigt som att du lätt skapar dig en uppfattning om ett stort material och gör en analys är att du har en stor pedagogisk förmåga och på ett enkelt sätt kan beskriva samt dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och har lätt för sociala kontakter. Du ser på frågor ur ett brett perspektiv, greppar snabbt komplexa frågeställningar och letar långsiktiga lösningar. Du är systematisk, välorganiserad och följer regler samtidigt som du också omprövar och ständigt söker förbättringar.
Du erbjuds
Tjänsten avser en tillsvidaretjänst med placering på Röda Korsets huvudkontor vid
Mariatorget i Stockholm. Tjänsten ska tillsättas från 1 februari 2018 eller enligt överenskommelse. I tjänsten förutsätts att du kan genomföra resor med utbildningsinsatser på plats, utifrån den lokala förenings behov. Resorna kan gå till insatser i både katastrof och konfliktområden och arbetsförhållanden kan innebära viss/stor psykisk påfrestning. Röda Korset kommer säkerställa att du får en säkerhetsutbildning för resor i riskområden samt utbildning i antikorruptionsarbete.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Röda Korset med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström, 070-751 93 43 alt.
marie.kallstrom@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om verksamheten
Röda korset/Röda halvmånen finns representerade i 189 länder. Genom våra nationella föreningar finns vi på plats före, under och efter i katastrof och konflikt. När en katastrof sker bidrar vi med pengar och/eller personal. På den internationella avdelningen inom Svenska Röda korset bedrivs ett stort antal projekt, som hanterar externa bidrag i storleksordningen 200-300 milj kr/år.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Källström
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4571035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.