Framstående IT-bolag söker Service Desk Agent
Academic Work Sweden AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Som en ledande aktör inom IT-lösningar för core banking erbjuder vår kund spännande möjligheter att växa och utvecklas inom bank- och IT-sektorn. Vi är nu ute efter dig som är redo att ta dig an en långsiktig roll i deras Service Desk och bli en central del i organisationen.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Service Desk Agent kommer du att spela en central roll i att hantera ärenden och support för företagets kunder inom banksektorn. Du kommer att arbeta nära dina kollegor och samarbeta med olika team, inklusive systemadministratörer och leveransteam, för att säkerställa att kunden är nöjd.
Du erbjuds
• Möjlighet att vara en del av ett ledande IT-företag inom core banking
• Tillgång till spännande utvecklingsmöjligheter och karriärvägar på sikt
• Ett engagerat och stöttande team som arbetar nära tillsammans
• En långsiktig tjänst där du börjar som konsult genom Academic Work men där ambitionen är att uppdraget övergår i en anställningen hos företaget
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-01-18Dina arbetsuppgifter• Hantera ärenden som kommer in, inklusive serviceförfrågningar, ändringsbegäran och incidenter
• Registrera och dokumentera ärenden i systemen
• Samarbeta med leveransteam för att eskalera ärenden och säkerställa snabb och korrekt lösning
• Följa upp ärenden och säkerställa att kunderna får återkoppling i tid
• Stödja systemadministratörer med kontroller och övervakning av systemens funktion
VI SÖKER DIG SOM
• Har tidigare erfarenhet av arbete inom Service Desk eller liknande supportfunktion
• Har en god administrativ förmåga och noggrannhet för att hantera ärenden korrekt och effektivt
• Har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera kundinteraktion på ett professionellt sätt
• Trivs att arbeta i team och samarbeta med olika intressenter
• Pratar och skriver Svenska och Engelska obehindrat
• Brinner för support och ser dig själv stanna i tjänsten ett par år framåt
Det är meriterande om du har arbetat i JIRA, Confluence och har kunskap eller erfarenhet av ITIL sedan tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Samarbetsinriktad
• Strukturerad
• Serviceinriktad
• Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15101222".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8402245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.