Foyen Advokatfirma söker en HR-assistent
Foyen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Foyen i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Foyen Advokatfirma växer och tar nu nästa steg i utvecklingen mot att skapa en modern advokatbyrå genom att stärka HR-funktionen och söker nu en
HR- assistent
Foyen är Sveriges största affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik. Vi förstår affärer och har djup branschkunskap där vi verkar. Vår nisch finns inom fastighet och bygg, energi och miljöteknik, gruvor och skogsnäring, offentlig sektor och infrastruktur. Vi är ett bolag, finns representerade med flera kontor i Sverige och är unika med att erbjuda prisvärd expertkunskap av marknadens främsta jurister.
Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.
Om tjänsten
Som HR-assistent kommer du att arbeta i nära samarbete med Foyens HR-chef och din huvudsakliga uppgift är att avlasta HR-chefen i det dagliga arbetet. Tillsammans kommer ni att arbeta för att Foyen ska vara det självklara valet för talangfulla jurister som vill bli specialiserade och arbeta med några av Sveriges främsta specialister inom teknikbranschen. Rekryteringen av dig är vårt nästa steg att skapa en modern advokatbyrå och stärka HR-funktionen ytterligare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att samordna och administrera allt som rör byråns personal och skapa en god ordning i de HR- administrativa rutinerna för att effektivisera arbetet.
Exempel på arbetsuppgifter; samordna rekryteringsprocessen gemensamt med HR-chef, förberedelser inför och introduktion av nyanställda med därtill hörande administration, administrera avtal och samordna personalaktiviteter. I rollen ingår även att stötta VD och ledning med material till möten samt att vid arbetstoppar avlasta vår kontorsassistent.
Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR/personal eller motsvarande och är i början av din karriär. Vi ser att du som söker har förmåga att ta egna initiativ och har en serviceinriktad inställning. Du är inte rädd för att lära dig nya saker samtidigt som du är positiv och lösningsorienterad. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och det är meriterande om du har arbetet i något personalsystem.
Då vi har många färgstarka jurister med hög arbetsbelastning är en förutsättning för att lyckas i tjänsten att du är ansvarstagande, tar initiativ och driver ditt eget arbete strukturerat med en hög servicenivå. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism, så stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi erbjuder en mycket trevlig arbetsmiljö där det är viktigt att man ska trivas. Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
Din ansökan med CV, personligt brev och betyg skickar du in genom att gå in på vår hemsida,
www.foyen.se, och registrera din ansökan under Karriär för aktuell tjänst. Vi ser fram emot att få in din ansökan snarast och senast 9 januari 2016. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vid frågor kontakta vår HR-chef, Hanna Karlström (
hanna.karlstrom@foyen.se).
Omfattning Heltid, 40 h/veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-12-09ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFoyen
AdressFoyen
Regeringsgatan 52
10389 Stockholm
KontorsadressRegeringsgatan 52
Jobbnummer 3204802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.