Förvarshandledare till förvarsenhet 1 i Gävle
Migrationsverket / Fritidsledar- och idrottsinstruktörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fritidsledar- och idrottsinstruktörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Hedemora,
Uppsala eller i
hela Sverige ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vi söker Förvarshandledare till Förvaret Gävle. Har du den personliga kompetens och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbete i statlig tjänst.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som förvarshandledare arbetar du med personer som har tagits i förvar i väntan på att de ska lämna landet eller av andra skäl hålls i förvar. På förvaret genomför du inskrivnings- och utskrivningssamtal samt samtal för att underrätta om beslut. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov hos personer som befinner sig på förvaret och arbetar aktivt med organiserad sysselsättning.
Du upprätthåller ordning och säkerhet på avdelningen och arbetar med att förebygga och hantera konflikter, risker, hot och våld. Du utför säkerhetskontroller, visitationer, assisterar vid besök och transporter samt ansvarar för mathanteringen. Viss administration förekommer.
Personliga kompetenser
Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Arbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.
Publiceringsdatum2017-06-28Kvalifikationer•
Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
•
Några års arbetslivserfarenhet
•
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
•
Goda kunskaper i engelska
•
God datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet
•
B-körkort
Meriter
• Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande
• Erfarenhet av arbete i låsta miljöer
•
Erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer
• Erfarenhet av att ha arbetat på förvars avdelning eller i liknande miljö
•
Ytterligare språkkunskaper
Upplysningar
Anställningsform: Tills vidare med provanställning samt vikariat
Arbetstider: Schemalagd arbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Gävle
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att mejla oss på
rekrytering@migrationsverket.se Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvariga chefer längre ned.
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 16/7 2017. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OBS! När du registrerar din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.
Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Andersson, Enhetschef
katarina.t.andersson@migrationsverket.seMattias Johansson, Tf Sektionschef
mattias.b.johansson@migrationsverket.seFöretagMigrationsverket
AdressMigrationsverket
Box 507
169 29 Solna
16929 Solna
KontorsadressÖstra Madenvägen 6, Hallonbergen
Jobbnummer 3579015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.