Förvaltningssekreterare/utredare ref nr 18/84
Smedjebackens kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Smedjebacken,
Ludvika,
Fagersta,
Norberg,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken,
Ludvika eller i
hela Sverige Omsorgsnämnden ansvarar för frågor som rör äldre och handikappade i Smedjebackens kommun.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.
Publiceringsdatum2018-06-25Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta som sekreterare i omsorgsnämnden och dess arbetsutskott och vara förvaltningschefens och nämndordförandes högra hand. Sekreterare i Omsorgsnämnden och dess arbetsutskott innebär ärendehantering, kallelser och protokoll. Sekreteraren sköter även kommunala Pensionärsrådet och Handikapprådet. Även övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer såsom posthantering, kontering m.m.
Du ska kunna bistå förvaltningschefen med vissa skrivelser, utskick, kallelser till olika arbetsgrupper och samverkansgrupper. Bistå förvaltningschef och verksamhetsutvecklaren i olika utredningsarbeten. Ansvara för viss kvalitetsutveckling och kvalitetsuppföljning. I samarbete med andra inom omsorgen arbeta med verksamhetsutvecklingsfrågor.
Vara nämndens dataskyddshandläggare samt bistå nämndens dataskyddsombud. Fortsätta arbetet med att ta fram underlag och rutiner i enlighet med nya GDPR.
Du kommer också att ha mycket externa kontakter och kommer att ge service både inåt i verksamheten samt utåt mot våra intressenter.
Förvaltningssekreteraren är direkt underställd förvaltningschefen.
KvalifikationerDu bör ha insikt i aktuella lagrum som Socialtjänstlagen, LSS, Förvaltningslag och Kommunallag samt Offentlighets- och Sekretesslag.
Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi ser också gärna att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Erfarenhet av arbete med Äldreomsorg och LSS är också meriterande. Ett stort mått av flexibilitet och serviceanda krävs för denna tjänst. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Dina personliga egenskaperDe egenskaper vi söker är god samarbetsförmåga liksom förmåga och erfarenhet av självständigt arbete. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är noggrann och strukturerad och gärna insatt i hur offentlig verksamhet styrs samt hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Vi erbjuder
Vi vill dessutom erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.
Kontaktinformation
Elisabet Zimmer, Förvaltningschef, 0240 - 660 330
Helen Nyman , Vison , 0240 - 66 02 16
Arbetsplats
Vasagatan 17
777 30 Smedjebacken
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-29
Ange följande referens när du ansöker: 3856838803
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabet Zimmer 0240 - 660 330
Helen Nyman 0240 - 66 02 16
FöretagSmedjebackens kommun
AdressSmedjebackens kommun
Smedjebackens kommun
77730 Smedjebacken
KontorsadressVasagatan 17, 777 30 Smedjebacken
Jobbnummer 4220920
Observera att sista ansökningsdag har passerat.