Förvaltningssekreterare/utredare ref nr 18/84

Smedjebackens kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Omsorgsnämnden ansvarar för frågor som rör äldre och handikappade i Smedjebackens kommun.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.


Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.

All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.

Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.

Publiceringsdatum
2018-06-25

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som sekreterare i omsorgsnämnden och dess arbetsutskott och vara förvaltningschefens och nämndordförandes högra hand. Sekreterare i Omsorgsnämnden och dess arbetsutskott innebär ärendehantering, kallelser och protokoll. Sekreteraren sköter även kommunala Pensionärsrådet och Handikapprådet. Även övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer såsom posthantering, kontering m.m.

Du ska kunna bistå förvaltningschefen med vissa skrivelser, utskick, kallelser till olika arbetsgrupper och samverkansgrupper. Bistå förvaltningschef och verksamhetsutvecklaren i olika utredningsarbeten. Ansvara för viss kvalitetsutveckling och kvalitetsuppföljning. I samarbete med andra inom omsorgen arbeta med verksamhets­utvecklingsfrågor.

Vara nämndens dataskyddshandläggare samt bistå nämndens dataskyddsombud. Fortsätta arbetet med att ta fram underlag och rutiner i enlighet med nya GDPR.

Du kommer också att ha mycket externa kontakter och kommer att ge service både inåt i verksamheten samt utåt mot våra intressenter.

Förvaltningssekreteraren är direkt underställd förvaltningschefen.



Kvalifikationer
Du bör ha insikt i aktuella lagrum som Socialtjänstlagen, LSS, Förvaltningslag och Kommunallag samt Offentlighets- och Sekretesslag.

Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi ser också gärna att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Erfarenhet av arbete med Äldreomsorg och LSS är också meriterande. Ett stort mått av flexibilitet och serviceanda krävs för denna tjänst. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Dina personliga egenskaper
De egenskaper vi söker är god samarbetsförmåga liksom förmåga och erfarenhet av självständigt arbete. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är noggrann och strukturerad och gärna insatt i hur offentlig verksamhet styrs samt hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Vi erbjuder
Vi vill dessutom erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Kontaktinformation
Elisabet Zimmer, Förvaltningschef, 0240 - 660 330

Helen Nyman , Vison , 0240 - 66 02 16

Arbetsplats
Vasagatan 17

777 30 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-29
Ange följande referens när du ansöker: 3856838803
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabet Zimmer 0240 - 660 330
Helen Nyman 0240 - 66 02 16

Företag
Smedjebackens kommun

Adress
Smedjebackens kommun
Smedjebackens kommun
77730 Smedjebacken

Kontorsadress
Vasagatan 17, 777 30 Smedjebacken

Jobbnummer
4220920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: