Förvaltningsledare kundärendehantering
Trafikverket / Företagsekonomjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du jobba med verksamhetsutveckling som gör skillnad? Det vi på Trafikverket gör, har betydelse för människor och företag - varje dag och varje minut. Vi är samhällsutvecklare som ska utveckla och förvalta smart infrastruktur. Den moderna e-förvaltningen kräver att vi är aktiva, öppna, tydliga och lyhörda för att kunna utveckla en effektiv ärendehantering med omvärlden och kunden i fokus. Hos oss på den centrala funktion Kommunikation på avdelningen Informationshantering ställs du hela tiden inför nya utmaningar och verksamheten inrymmer styrningen stödprocessen Hantera kundärenden och styrningen av sakområdet Dokument- och ärendehantering. Trafikverket och Myndighetssverige står inför ett paradigmskifte i och med digitaliseringen och kraven på tillgänglighet och information i realtid. Kundorienterad ärendehantering med självservice och automatiserade flöden är en viktig del i Trafikverkets utveckling i kombination med att realisera myndighetsgemensamma tjänster på verksamt.se och Mina Meddelanden. Vi söker nu en driven förvaltningsledare som kan fortsätta att leda förvaltningsobjektet Kundärendehantering när nuvarande medarbetare som idag är förvaltningsledare går på föräldraledighet i vår.
Som förvaltningsledare för kundärendehantering har du en viktig roll att förvalta befintliga verksamhets- och It- komponenter och driva utvecklingsarbetet för kundärenden i nära dialog med verksamheten och enligt omvärldens krav på tillgänglighet. Stödprocessen Hantera kundärenden är utgångspunkten för att fortsätta utveckla Trafikverkets gemensamma ärendehantering för uppföljning av verksamheten och framtagande av nyckeltal. Samordning av e-tjänster mot verksamt.se och implementering av Mina Meddelanden e-signering och e-identifiering är några av utmaningarna förvaltingsobjektet står inför.
Hos oss befinner du dig i en miljö som är i ständig förändring och därmed också under utveckling. Du leder förvaltningsobjektet Kundärendehantering och ingår även i avdelningens strategigrupp för utveckling av informationshantering. Du förväntas bidra med dina kunskaper och erfarenheter för att utveckla Trafikverket mot en modern myndighet.
Huvudarbetsuppgifter:
• Leda och säkerställa förvaltningsobjektets leveransförmåga i enlighet med förvaltningsplanen
• Utveckla Trafikverkets kundärendehantering utifrån digitaliseringen i samhället genom självservice, automatisering utifrån ett kundperspektiv. Du ska utifrån omvärlden, verksamhetens och legala krav driva utvecklingen av dessa delar på ett för Trafikverket effektivt sätt och i enlighet med de krav som ställs på myndigheter inom ramen för e-förvaltning.
• Ta fram och implementera och förvalta koncernövergripande styrning
• Förvalta och utveckla Trafikverkets stödprocess "Hantera kundärenden"
• Representera Trafikverket internt och externt inom området
• Följa upp och ta fram mätetal på kundärendehanteringen i Trafikverket
Du har relevant högskoleexamen eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har minst fem/flera års erfarenhet av att leda och arbeta med övergripande verksamhetsutveckling som förvaltningsledare eller projektledare. Du har kunskaper om digitaliseringens utmaningar och möjligheter i kombination med kundorientering och e-förvaltning i utvecklingen av myndighetsutövningen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ärendehantering utifrån ett verksamhetsutvecklingsperspektiv samt har kunskaper i förvaltningsmodellen PM3.
Du drivs av utmaningar och förändringar och är kreativ som person med ledaregenskaper, driv och leveransförmåga. För att utveckla Trafikverket inom området krävs att du är utåtriktad och gärna står i centrum. Vidare är du en god pedagog som tycker om att tala inför större och mindre grupper och göra komplexa frågor begripliga. Till detta behöver du vara lyhörd med en förmåga att lyssna in verksamhetens olika behov och ha god samarbetsförmåga.
Tjänsten är ett föräldravikariat.
Varaktighet, arbetstid
helatid Vikariatanställd 2015-12-04
Publiceringsdatum2015-12-27Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 12:2015:163
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt-Marie Calles, Avdelningschef 010-123 1284
britt-marie.calles@trafikverket.seFacklig kontaktLennart Staberg, Saco 010-123 6506
lennart.staberg@trafikverket.sePierre Karlsson, ST 010-123 6444
pierre.karlsson@trafikverket.seTony Ridderstedt, SEKO 010-125 7441
tony.ridderstedt@trafikverket.seFöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2593876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.