Förvaltningscontroller

Göteborg, Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för
Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och
skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare.

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2015-08-11

Arbetsuppgifter
Som förvaltningscontroller ansvarar du för stöd inom området ledning och styrning samt intern kontroll. I rollen ingår att vara stöd för ledningsprocesserna, främst budget- och uppföljning. Du ansvarar för samordningen av förvaltningens internkontroll, vilket bland annat innebär ansvar för framtagande av intern kontrollplan och uppföljning med målet att ha en väl fungerande kontrollmiljö.

Du kvalitetssäkrar stadens styr- och ledningsprocesser i förvaltningen, men arbetar också i stadens gemensamma nätverk. Du skapar goda relationer och deltar i nätverk inom och utom staden. Du är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad inom områdena ledning, styrning och intern kontroll.

En viktig del av ditt uppdrag är att kommunicera gjorda analyser och påverka åtgärder inom organisationen så att förändring sker i önskad riktning. Du arbetar också med processledningsstöd till verksamhetscheferna. Tjänsten är organisatoriskt placerad i den administrativa avdelningen. Detta innebär att du får den administrativa chefen som din närmaste chef.

Kvalifikationer
Du har som lägst en kandidatexamen på universitets/högskola, inom områden som arbetsgivaren bedömer relevanta. Du har minst tre års erfarenhet av systematisk kvalitetsutveckling på strategisk nivå samt av arbete med internkontroll. Du har arbetat i en stödjande roll för ledningsprocesserna, främst budget och uppföljning. Vi ser även att du har några års erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling i både projekt och processform, samt av arbete i kommunal verksamhet.

Det är meriterande om du har arbetat med att implementera de styr - och kvalitetsverktyg som används i Göteborgs Stad för ledning och styrning.

Som person är du strukturerad med hög grad av analytisk förmåga. Du har förmåga att identifiera utvecklingsbehov och bidrar med din kompetens till utveckling inom organisationen. Du är drivande och har förmåga att påverka andra i de frågor du har ansvar för. Det krävs att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga samt arbetar på ett sätt som skapar delaktighet i organisationen. Utöver detta är du noggrann och ansvarstagande med förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra.

För uppdraget krävs att du har mycket goda kunskaper och erfarenhet av arbete i olika databaserade IT-system. Databashantering och dokumentation ser du som en självklar del i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-30
Ange följande referens när du ansöker: A492691
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sten-Åke Jönsson, Administrativ chef 031-368 08 12

Facklig kontakt
Susanne Aspbäck, Vision Efterfrågas på 031-365 00 00
Gunnita Arvidsson Löfving, SACO/JUSEK 031-368 08 39

Företag
Göteborg, Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborg, Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
2384399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice: