Förvaltningsassistent
Kristianstads kommun / Kontorsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige AOV:2016:27
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Vi välkomnar Förvaltningsassistent som vill ha en central roll med många kontakter, såväl med politiker och tjänstemän som med allmänheten och brukare.
Publiceringsdatum2016-03-04Dina arbetsuppgifterArbete och välfärdsförvaltningen är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete som innefattar administrativa rutiner och processer för såväl personal- och nämndadministration som övriga förvaltningen.
I rollen som förvaltningsassistent arbetar du bl a med nämndadministration, individutskott och hantering av personalakter. Du kommer att ge administrativt stöd till chefer och hantera övriga inom arbetsområdet förekommande uppgifter.
Du ingår i ett team, där det är viktigt att sårbarheten är så liten som möjligt och att arbetet planeras så att alla funktioner upprätthålls samtidigt som man avlastar varandra vid arbetstoppar och ledigheter.
KvalifikationerVi söker dig med minst 3 årig gymnasieutbildning med inriktning mot kontor, administration, ekonomi alternativt annan utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska även har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete samt erfarenhet av arbete i en offentlig organisation. Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning är meriterande.
Tjänsten kräver att du är serviceinriktad, självgående och noggrann. Vidare är det viktigt att du har förmåga att strukturera ditt arbete. I din roll som förvaltningsassistent har du mycket extern och intern kontakt, varför du behöver vara kommunikativ och bra på att samarbeta.
Goda IT-kunskaper, erfarenhet av ärendehanteringssystem och vana av att arbeta i Officepaketets programvaror är ett måste. I arbetet förekommer mycket dokumentation och kommunikation vilket kräver god stilistisk förmåga och att du med lätthet kan uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef, 0733-13 62 15
Emma Krüger, Enhetschef ekonomi och administration, 0433-13 60 65
För facklig information, ta kontakt med
Gunilla Axelsson, Vision, 0733-13 58 14
Lena Hagerman, SSR, 0733-13 69 96
Sista ansökningsdatum
2016-03-21
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2705657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.