Forskningsingenjör inom vårdlogistik
Kungliga tekniska högskolan, Skolan för teknik och hälsa / Datajobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga tekniska högskolan, Skolan för teknik och hälsa i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH 12 400 helårsstudenter på grundnivå och avancerad nivå, nästan 1900 aktiva forskarstuderande och 5100 anställda.
Skolan för teknik och hälsa finns i Flemingsberg, Solna och i Haninge. I samarbete med Karolinska Institutet har vi Sveriges enda sammanhängande civilingenjörsutbildning inom medicinsk teknik. Vi utbildar även högskoleingenjörer inom data-, elektro- och medicinsk teknik. Vidare tillhandahåller vi påbyggnadsutbildningar i form av magister- och masterutbildningar samt vidareutbildningskurser. Den gemensamma nämnaren för forskningen vid skolan är att i ett brett perspektiv använda tekniken för medicinska tillämpningar såsom skadepreventiva åtgärder, kliniska tillämpningar och terapier vid till exempel rehabilitering i syfte att främja sambandet mellan teknik och hälsa. Vi har 175 anställda och omsätter 200 miljoner kronor per år.
Publiceringsdatum2016-01-19Dina arbetsuppgifterVår GaPSlabs Suite är en spelmiljö under utveckling där styrning och drift av transport och trafik möts för att pröva ny design och lösningar för trängsel, hållbarhet, störningshantering med mera.
Ditt arbete blir att stödja forskningen genom programmering av spel och web services. Detta sker på ett oberoende och kollegialt sätt i direkt samarbete med personal och doktorander vid avdelningen. Du kommer att stödja spelsessioner och hjälpa till med demonstrationsprojekt. Du kommer eventuellt att leda ett team av studenter och nyligen examinerade dataloger som vi kommer att utveckla under de kommande åren
KvalifikationerMasterexamen inom relevant ämnesområde. Dokumenterade färdigheter inom spelteknologi, särskilt med spelmotorer som Unity, Crytek och/eller Unreal. Dokumenterade färdigheter inom web-baserad visualisering med hjälp av Java. Dokumenterade färdigheter inom lättviktsprogrammering med hjälp av 4GL-verktyg och till exempel C-sharp.
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för konstruktion av prototyper som fungerar samt har intresse av att möjliggöra forskning i frontlinjen i en snabbrörlig miljö. Erfarenhet av ledarskap är meriterande.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringsverktyg. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationVi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-09
Ange följande referens när du ansöker: H-2015-0407
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSebastiaan Meier, professor Telefonnummer: 08-790 80 71
FöretagKungliga Tekniska högskolan, Skolan för teknik och hälsa
AdressKungliga Tekniska högskolan, Skolan för teknik och hälsa
Marinens väg 30
13640 Handen
KontorsadressMarinens väg 30
Jobbnummer 2624010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.