Försäljningschef Fire Safety team Syd
Siemens AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Malmö,
Helsingborg,
Bräcke,
Kristianstad,
Halmstad eller i
hela Sverige Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar.
För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du.
Affärsenheten Fire Safety inom Division Building Technologies är en av världens främsta leverantörer av säkerhetssystem. Utbudet baseras på egen forskning, utveckling och tillverkning.
Fire Safety erbjuder lösningar som bland annat innehåller automatiska brandlarm, utrymningslarm, inbrottslarm, mark- och områdeslarm, passersystem, videoövervakning samt integrerade larmpresentations- och övervakningssystem. I fråga om branddetektering är vi nummer ett på världsmarknaden, med över 35 miljoner detektorer levererade till mer än 400 000 system. En inriktning som bl a återspeglas i mottot "Siemens kompetens och säkerhetsteknik skyddar människor, miljö och egendom".
Inom Fire Safety Södra regionen är vi ca 60 medarbetare som arbetar med försäljning, driftsättning och service på nya och befintliga brand- och säkerhetsanläggningar.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Som försäljningschef kommer du att ha budget- och resultatansvar för Fire Safety, i södra Sverige vilket i stort omfattar Småland, Halland, Skåne och Blekinge.
Rollen innebär främst att du coachar, leder och utvecklar dina säljare. Du har personalansvar för 8 personer och strävar kontinuerligt efter att stärka individerna i sin försäljning. Vidare lägger du upp strategier för försäljningen och följer kontinuerligt upp säljarbetet.
Vad krävs av mig?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta som försäljningschef och som är en bevisat framgångsrik ledare. Du är van att hantera större kundkonton samt av att ha personalansvar. Har du dessutom erfarenhet, alternativt drivit en försäljningsorganisation som erbjudit kundanpassade tjänstekoncept eller lösningar är det en merit. Erfarenhet från entreprenadbranschen och/eller områdena brand- och säkerhet är en fördel.
Som person är du utåtriktad och affärsmässig. Du är engagerad i ditt arbete, samt har en stark vilja att hitta nya möjligheter och att nå toppresultat. Vidare är du en ledare med förmågan att nå fram till din grupp och se varje individs behov. I grunden är du en stabil person med ett gott ordningssinne. För att lyckas är det också viktigt att du har ett logiskt och strategiskt tänkande när du löser de uppgifter och problem som du ställs inför.
Körkort är ett krav.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 10 mars 2011, via Siemens hemsida.
För vidare information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomasine Rosenblad, telefon: 0706 52 61 98.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB, maila till :@siemens.com
Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2011-02-18Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 37011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
Johannelundvägen 12-14
19487 Upplands Väsby
Jobbnummer 854310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.