Försäkringsutredare Tidig bedömning
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Falun,
Borlänge,
Ovanåker,
Norberg,
Sandviken eller i
hela Sverige Referens: 068796-2011
Försäkringskassan söker flera försäkringsutredare till den nya enheten som ska etableras inom Tidig bedömning med placering i Falun
Försäkringskassan uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete. Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Tidig bedömning är den instans inom Försäkringskassans som gör den initiala sjukpenningrättsbedömningen i de flesta sjukfall.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringsutredare inom Tidig bedömning är ditt huvudsakliga ansvarsområde att utreda och besluta om rätten till sjukpenning och sjukpenninggrundande inkomst (SGI) i enskilda ärenden. Du arbetar självständigt med att granska, värdera samt ibland också komplettera underlag. Du fattar självständiga beslut utifrån gällande regelverk och handläggningsprocesser. I varje ärende du handlägger ansvarar du för att det görs en rättssäker och saklig utredning. I arbetet har du kontakt med externa intressenter som arbetsgivare, läkare, Arbetsförmedlingen med flera. Arbetet innehåller inte några personliga möten med de just nämnda intressenterna utan du utreder per telefon eller skriftligen.
För att passa för arbetet som försäkringsutredare måste du kunna arbeta självständigt i ett högt tempo och själv kunna prioritera ditt arbete men även kunna samarbeta i det team av försäkringsutredare som du kommer att tillhöra.
Publiceringsdatum2011-11-09Kvalifikationer• Du har en akademisk examen gärna inom samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller juridisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som vi bedömer är likvärdiga
• Du har ett högt kvalitetsmedvetande och samtidigt som du är mål- och resultatinriktad
• En god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt krävs
• Noggrannhet och struktur samt att du har en god analytisk förmåga är viktiga förutsättningar för arbetet
• Du förstår och värdesätter människors olikheter
• Goda datakunskaper är nödvändigaDet är meriterande om du har
• Erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolagÖvrigt
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma i fråga. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Christina Sturesson tfn 010- 119 9238 För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Tiina Hyvönen tfn 010-116 9314. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Pejman Pourahmad, 010-119 9314, SACO Petra Westlund tfn 010-119 9525 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 068796-2011 senast den 23 november 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1075405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.