Försäkringsutredare Kvalitetskontroll LFC
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Nyköping,
Motala eller i
hela Sverige Referens: 081419-2010
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för att vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker Försäkringsutredare Kvalitetskontroll LFC, Placering försäkringscenter Norrköping
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringsutredare kvalitetskontroll genomför du intern kontroll som innefattar granskning med hjälp av stödsystem, redovisningskontroll och administrativ kontroll. Syftet med kontrollen är att avgöra om handläggningen har rätt kvalitet utifrån gällande regler. Arbetet är processinriktat liksom det styrs av lagar och föreskrifter inom respektive förmån. Ett viktigt uppdrag är att återkoppla resultat av genomförda kontroller till handläggare och enhetschef. Arbetet bör inte kombineras med handläggning eller annat arbete i produktionen.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2010-11-02KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Du har, eller har förutsättningar att tillägna dig, specialistkunskap inom minst ett av de förmånsslag som handläggs på aktuellt försäkringscenter, liksom kunskap om socialförsäkringen generellt.
Du som söker har ett mycket högt kvalitetsmedvetande och god analytisk förmåga. Du följer lojalt fattade beslut och är inriktad mot mål och resultat. Vidare har du en god förmåga att uttrycka dig skriftligt, och kan bidra med idéer och nya angreppssätt.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Kjell-Ove Älåker tfn 010-119 83 35 eller mobil 0702 -133039. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Anna Katrin Gudmundsdottir tfn 010- 116 79 31. Fackliga kontaktpersoner är ST, Demir Aho tfn 010-119 11 26, SEKO Ebrima Dibba, tfn: 010-116 91 01 eller SACO, Henrik Lindström tfn 010-116 91 66
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 081419-2010 senast 2010-11-14. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 767525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.