Försäkringsutredare inom tandvård kontroll i Åmål
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Åmål
2022-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare inom tandvård kontroll i Åmål" (publicerad 2023-03-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål,
Säffle,
Karlstad,
Lidköping,
Arvika eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Försäkringskassan ansvarar för utbetalningar av det statliga tandvårdsstödet. Som försäkringsutredare gör du en rättsäker och saklig bedömning i varje enskilt ärende samt fattar beslut om ersättning i enlighet med gällande regler, föreskrifter och processer.
Som försäkringsutredare med inriktning tandvård kontroll ansvarar du för att minska de felaktiga utbetalningarna inom det statliga tandvårdsstödet. Du granskar och analyserar både ekonomisk och odontologisk information i tandvårdsärenden samt arbetar för att upptäcka och hantera de vårdgivare som begär utbetalningar av det statliga tandvårdsstödet felaktigt. I ditt arbete har du främst kontakt med tandläkare eller annan tandvårdspersonal som har ansökt om att få ersättning för patientbesök. Du uppmärksammar interna och externa samarbetspartners på ärenden där ersättning har betalats ut på felaktiga grunder.
Som försäkringsutredare ingår du i ett team som planerar och fördelar arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av era erfarenheter.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har god datorvana
Det är meriterande om du
• har goda kunskaper inom ekonomi och bokföring
• har erfarenhet av kontrollarbete
• har erfarenhet av kvalificerade utredningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-09-16Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktKontaktpersoner: Chef Marita Söderberg tel: 010-11247 44 (för frågor av tjänsten) HR-specialist Peter Olgeson tel: 010-11268 75 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna-Carin Egman, tel 010-112 47 05. Saco-S: Louise Henriksson, tel 010-118 40 55. Seko: Eliza Grundström, tel 010-115 34 02.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 2 oktober 2022.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 6989076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.