Försäkringsrådgivare till Accentures
Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om rollen
Vi söker för närvarande två försäkringsrådgivare med goda svenska språkkunskaper till vår kund Accenture. Arbetet utförs på Accentures kontor i Stockholm.- Rollen innebär att hantera hela försäkringens kundserviceflöde - från första kundkontakten tills den slutliga lösningen. I rollen ingår att undersöka omständigheterna kring försäkringstransaktionen, fatta relevanta beslut, samtidigt som man har kontakt med olika intressenter. Tjänsten ger möjligheter att tillämpa dina analytiska tänkande, problemlösnings- och kommunikationsförmåga. Tidigare försäkringserfarenhet är inget krav men meriterande. Omfattande interna utbildningar säkerställer att vi internt bygger och utvecklar nästa generations försäkringsexperter.
Tjänsten som försäkringsrådgivare är ett konsultuppdrag på heltid och den dagliga arbetstiden är 8-17. Anställningstiden är till april 2023, men det kan finnas möjlighet till fortsättning efter det. Arbetet startar omedelbart när lämplig kandidat hittats.
I din roll som försäkringsrådgivare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
• Fungerar som första kontaktpunkt för kunden.
• Hantera och lösa kundtransaktioner enligt företagets interna rutiner.
• Undersöka detaljerna kring kundtransaktioner genom att identifiera och begära relevant information från olika parter.
• Fatta slutliga beslut om lösning av kundtransaktioner.
• Kommunicera med kunder och andra parter och säkerställa att information tillhandahålls i rätt tid till dem alla.
• Samla in och lagra förlustdata enligt interna efterlevnadsregler.
• Att vidta proaktiva åtgärder för att effektivt möta kundernas förväntningar genom att visa hög kvalitet, professionalism och noggrannhet.
• Att främja en samarbetskultur mellan teammedlemmar för att säkerställa hög professionell standard och en positiv atmosfär.
Viktigt för tjänsten:
• Utmärkta kunskaper i svenska språket och även goda kunskaper i engelska.
• God kommunikationsförmåga, både i tal och skrift.
• Förmåga att arbeta självständigt, organisera och prioritera egna uppgifter effektivt.
• Lagarbetsförmåga - kunskapsdelning, ge/söka vägledning och råd vid behov.
• Allmän datorkunskap - MS Office.
• Arbetslivserfarenhet inom kundservice är meriterande men inget krav.
• Nyutexaminerade uppmuntras att ansöka.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:
Liridona Brahimi via 0736 - 84 72 82 eller
liridona.brahimi@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Kundtjänst, Försäkring, Bank, Finans, Ekonomi, Service, Adecco, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2022-09-19ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-39214".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 6994465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.