Försäkringshandläggare utland
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Referens: 051689-2012
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete. Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare för handläggning av utlandsrelaterade ärenden till Nationellt Försäkringscenter Visby
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare ansvarar du för att handlägga ärenden enligt de regler och processer som finns för förmånen. Du kommer att arbeta med utlandsrelaterade ärenden. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut samt verkställer beslutet. I arbetet har du kontakt med kunder och myndigheter per telefon eller skriftligen, via brev eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till det enskilda ärendet.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-09-10KvalifikationerVi söker dig som har:
• slutbetyg från gymnasium.
• erfarenhet av administration eller likande arbete,
• erfarenhet från myndighet vilket är meriterande.
• kompetens att utreda och bedöma dina ärenden självständigt med högt kvalitetsmedvetande och gott omdöme.
• analytisk förmåga och är strukturerad samt har tydligt resultatfokus.
• god kommunikativ förmåga i tal och skrift både i svenska, engelska och gärna ytterligare språk.
• goda datakunskaper
• erfarenhet av kundkontakter.
Övrig informationVi söker nu till återkrav och underhållsstöd, men placering inom andra förmånsslag kan bli aktuella. Anställningarna är tillsvidare. Tillsättning enligt överenskommelse.
Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Anita Andersson för återkrav tfn 010-112 07 28 eller enhetschef Anders Södergren för underhållsstöd tfn 010-112 06 60. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Eva Roman Giby tfn 010-116 91 19. Fackliga kontaktpersoner är för ST Robert Mandelberg 010-112 04 62, för SACO Joachim Westling tfn 010-112 05 08, för SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 051689-2012 senast den 23 september 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1336276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.