Försäkringshandläggare utland
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gotland
2011-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare utland" (publicerad 2012-09-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Referens: 026695-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare för handläggning av utlandsrelaterade ärenden till Nationellt Försäkringscenter Visby
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare ansvarar du för att handlägga ärenden enligt de regler och processer som finns för förmånen. Du kommer att arbeta med utlandsrelaterade ärenden. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut samt verkställer beslutet. I arbetet har du kontakt med kunder och myndigheter per telefon eller skriftligen, via brev eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till det enskilda ärendet.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-05-03KvalifikationerVi söker dig som har:
• slutbetyg från gymnasium.
• erfarenhet av administration eller likande arbete,
• erfarenhet från myndighet vilket är meriterande.
• kompetens att utreda och bedöma dina ärenden självständigt med högt kvalitetsmedvetande och gott omdöme.
• analytisk förmåga och är strukturerad samt har tydligt resultatfokus.
• god kommunikativ förmåga i tal och skrift både i svenska, engelska och gärna ytterligare språk.
• goda datakunskaper
• erfarenhet av kundkontakter.
Övrig informationVi söker just nu handläggare:
• underhållsstöd
• återkrav
Även placering inom andra förmånsslag kan bli aktuell. Anställningarna är både tillsvidare och tidsbegränsade.
Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Anders Södergren eller Anita Andersson tfn 010-112 06 60 resp. 010-112 07 28. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Tiina Hyvönen, tfn 010-116 93 14. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Mathias Eldnor tfn 010-112 04 13, för SACO-S FK och Ramona Wiman, tfn 010-112 04 99.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 026695-2011 senast den 15 maj 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 921040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.