Försäkringshandläggare Återkrav
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Referens: 000716-2013
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Ett antal Försäkringshandläggare Återkrav
Placering Nationellt Försäkringscenter Östersund
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare återkrav ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du utreder återbetalningsskyldighet i ärenden då kunden fått ersättning som denne inte har rätt till. Du ansvarar för hela utredningen efter att impuls om att det skett en felaktig utbetalning inkommit och utreder vem som har orsakat den felaktiga utbetalningen för att kunna fastställa det felaktiga beloppet. Ett professionellt bemötande är särskilt viktigt då du förmedlar negativa beslut som kan få stor ekonomisk påverkan. Du har kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen.
Du granskar kritiskt både information som kommer in internt och information som kunden eller annan lämnar i ärendet och rimlighetsbedömer samt kompletterar uppgifter. Du ansvarar för att det görs en rättsäker och saklig bedömning i varje fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Externa kontakter kan förekomma t.ex. Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, Arbetsförmedlingen och Hälso- sjukvården
Publiceringsdatum2013-01-07KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från myndigheter eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna tidsbegränsade, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Marja Wittenström tfn 010-113 70 80. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katrin Synnott tfn 010-116 16 08.
Fackliga kontaktpersoner är ST, Patric Nässen tfn 010-11 37150. SACO, Göran Fürstenberg, tfn 010-113 81 53 och för SEKO, Ann-Charlotte Pagden, tfn 010- 11 370 65.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 000716-2013 senast den 18 januari 2013. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Vikariat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1430875
Observera att sista ansökningsdag har passerat.