Folkbokföringshandläggare, Skövde
Skatteverket / Ekonomijobb / Skövde
2018-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Skövde" (publicerad 2018-02-23) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde,
Tidaholm,
Skara,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du gör löpande arbete samt utreder och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, som berör flyttning inom Sverige eller till utlandet. Du kommer att möta människor med olika behov och bakgrund via telefon, e-post och brevkorrespondens. Rollen innebär både fokus på produktion med snabba beslut, men även ärenden som är mer utredningskrävande. Arbetet innebär delvis att kunna följa bestämda rutiner och riktlinjer men även att driva ärenden där detta saknas. I arbetet ingår att aktivt bidra till att utveckla verksamheten och arbetssätten ur ett medborgarperspektiv.
Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
På folkbokföringssektionen i Skövde är vi cirka 20 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, juridik eller annan relevant utbildning
•
har minst två års arbetslivserfarenhet under de senaste åren av arbete som innehållit kundkontakter
•
har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
•
har mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska
•
kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
•
har beslutsförmåga och är resultat- och målinriktad
•
ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser
•
är aktiv och engagerad i frågor som rör utveckling av verksamhet och arbetssätt
•
är stresstålig och flexibel
•
arbetar självständigt och samverkar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-19Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Pettersson, sektionschef 010-574 66 36
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Bekim Hasani, facklig kontaktperson Saco 010-573 53 61
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skolgatan 1
54184 skövde
KontorsadressSkolgatan 1
Jobbnummer 3971817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.