FMV söker Kategoriledare
FMV / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2017-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "FMV söker Kategoriledare" (publicerad 2019-03-14) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos FMV i Stockholm,
Sundbyberg,
Upplands-Bro,
Håbo,
Nynäshamn eller i
hela Sverige FMV söker Kategoriledare
Vill du vara med och skapa Sveriges ledande myndighet inom upphandling? Då vill vi att du söker dig till oss!
Marknad och inköp är det Verksamhetsområde inom FMV som ansvarar för kommersiell verksamhet. Marknad och inköp består av två avdelningar, Inköp militära system och Inköp Varor och tjänster, som bedriver strategiskt och operativ inköpsarbete i form av kategoristyrt inköp, upphandlingar och beställningar på uppdrag av FM och FMV internt.
Avdelningarna består i sin tur av fyra enheter. Enheterna deltar i det förutsättningsskapande arbetet i tidiga faser i försvarslogistikprocessen och i det långsiktiga förändringsarbetet för att bygga det nya FMV. Enheterna deltar i arbetet med styrning i kommersiella frågor genom att bidra till styrande dokument och metodutveckling. Enheterna ansvarar för att inköpsbesparingar säkras inom tilldelade områden samt följer upp realiseringen av besparingen hos FM och FMV. Inom enheterna arbetar flera olika roller; Kategoriledare, Strategiska Inköpare, Inköpare, Inköpsledare och Inköpssamordnare.
Till enheten IT Varor och tjänster och Externa resurser och tjänster söker vi nu Kategoriledare med placering i Stockholm alternativt Arboga för IT Varor och tjänster.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att bli del av ett kompetent och engagerat team.
Ditt arbete som Kategoriledare
Som kategoriledare ansvarar du för att bedriva kategoriinitiativ som syftar till att uppnå förbättringar och effektiviseringar gällande kvalitet och kostnadsnivåer inom hela inköpsprocessen. Du leder ett eller flera kategoriteam vars arbete ska resultera i besparingar för verksamheterna. Du genomför tillsammans med strategiska inköpare upphandlingar i nära samarbete med beställare och sakkunniga i enlighet med beslutad strategi, lagar (LOU/LUFS), interna rutiner och instruktioner. I din roll som kategoriledare ingår rapportering av utfallet och möjligheter att nå uppsatta mål.
Våra förväntningar på dig
Du har akademisk examen med inriktning mot logistik, ekonomi, inköp, juridik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har eller har haft ledande befattning, t.ex. chef, projektledare, teamlead eller arbetsledare inom inköpsverksamhet, privat eller offentlig.
För rollen krävs också goda kunskaper i MS Office (Powerpoint, Excel, Word) samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska.
Det är meriterande om du har någon eller några av dessa kunskaper/erfarenheter:
• Målstyrt arbetssätt och att leverera resultat
• Projektarbete eller projektansvar
• Förändringsarbete
• Upphandlingslagstiftning (LOU/LUFS), köprätt, avtalsrätt och förvaltningsrätt
• Erfarenhet av kategoristyrning
• Erfarenhet av konsultinköp
• Erfarenhet av FMV
Du är en drivande person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team. Du kan analysera, planera och strukturera ditt arbete. Det krävs att du är mycket resultatinriktad, flexibel, uthållig och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt under tidspress. Kategoriledarrollen ställer krav på självständighet och integritet, men det krävs också vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till resultat. Hos oss tar medarbetarna ansvar för en större helhet än den egna, vilket vi hoppas att du också gör. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du kompletterar de andra personerna inom gruppen.
Låter det intressant?
Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Våra fackliga företrädare är Thorwald Nilsson Saco-S, Marie Strömberg OFR/S/Försvarsförbundet, Henrik Rudolfsson OFR/O och Göran Stolpe Seko. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).
Vid frågor ber vi dig kontakta Sandra Hollås, enhetschef inköp IT varor och tjänster 070-531 12 88 eller Jaliya de Soysa, enhetschef inköp Externa resurser & tjänster 070-147 54 11.
Som en del i urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester. Vi genomför säkerhetsprövning och tillämpar sex månaders provanställning.
Sista ansökningsdag är 2017-09-07
Varmt välkommen med din ansökan!
FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning. Vi tillämpar även provanställning. Läs mer på
www.fmv.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-08-24ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFMV
AdressFMV
Banergatan 62
11588 Stockholm
KontorsadressBanergatan 62
Jobbnummer 3660031
Observera att sista ansökningsdag har passerat.