Flow coordinator
Scania CV AB / Redovisningsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten
är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Flow coordinator
OD - Order to Delivery inom Scania är ansvariga för att leverera rätt produkt i rätt tid enligt kundens önskemål. Inom detta område ansvarar vi för orderintag, export, fakturering och leverans. Vårt mål är att med stabila och kontrollerade flöden och genom ständiga förbättringar skapa förutsättning för flödesoptimering och ledtidsreduktion
Till gruppen Flow Control Europe, ODU, söker vi nu en Flow coordinator.
Publiceringsdatum2016-02-19ArbetsuppgifterMed Scania Produktion System (SPS) i ryggen och hänsyn tagen till varje marknads unika förutsättningar, ansvarar du för exportkoordinering och fakturering av lastbilar och bussar. I rollen ingår även ansvaret för att planera, säkra och optimera det logistiska flödet för kompletta produkter. Det innebär bland annat att vara med och påverka och ta hänsyn till affärsupplägg, finansiering, marknadens lagkrav och transportlösning.
Arbetet innebär dagliga kontakter med bl.a. distributörer, försäljnings- och finansorganisationerna samt leveransfunktioner men även med externa aktörer som påbyggare och leverantörer.
Tjänsten innebär ett operativt ansvar såväl som ansvar för att förvalta och utveckla den process du arbetar i. Du kommer att få en god överblick över Scanias organisation, ett brett kontaktnät och en mycket god kunskap om Scania-affären.
ProfilDu har högskolekompetens, gärna med inriktning inom ekonomi/redovisning/logistik. Administrativ erfarenhet och goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel. Intresse och kunskaper inom tull och skatt är meriterande.
Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla vårt arbetssätt och förbättra våra flöden. Vi ser att du är analytisk med förmågan att se till helheten, har en stark initiativförmåga och ser flexibilitet som en självklarhet.
Vi arbetar i en internationell miljö, varför intresse för andra kulturer och goda kunskaper i engelska är en självklarhet. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och uppskattar teamarbete med kunden i fokus.
Ytterligare information
Kontakta gärna Susanne Wilhelmsson, 08-553 818 47.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-02
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanDin ansökan ska innehålla CV, personligt brev och betygskopior.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20160495
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2681986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.