Flexibel receptionist för omgående behov hos våra kunder
Kontorsfixarna Väst AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-01-27Om tjänstenÄr du en serviceinriktad person som trivs med ett varierande arbete där du får ha mycket kontakt med människor och får arbeta på många olika arbetsplatser? Söker du en roll där du blir en viktig bricka i att få kundernas vardag att fungera?
Våra kunder efterfrågar regelbundet kvalificerade konsulter för att hjälpa dem bemanna sina receptioner vid kortare eller länge behov. Kunderna är främst verksamma inom bank & finans, advokatbyråer, IT, försäkringsbolag, fastighetsbolag och inom fordonsbranschen, dit vi både hyr ut och direktrekryterar personal. Vi söker nu dig som vill bli våra kunders oumbärliga resurs i receptionen och se vilka möjligheter som finns till detta genom oss!
Om företagetKFX är en HR-partner inom bemanning, rekrytering, entreprenad och karriärvägledning där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är.
Dina arbetsuppgifterVi söker just nu efter en person som vill ta sig an en tjänst inom vår ambulerande verksamhet inom reception. Att arbeta som ambulerande konsult innebär att du är anställd hos oss på KFX med garanterad månadslön men arbetar med att täcka kortvariga behov hos våra olika kunder. Du kommer att bli upplärd hos flera av våra kundföretag och alternera mellan deras receptioner enligt schema. Detta kräver en hög flexibilitet hos dig som person. Som receptionist har du en central roll hos våra kunder genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Tjänstens innehåll kan variera beroende på vilken kund du arbetar för, men ofta ingår:
• Ansvar för telefonväxeln
• Mottagande av besökare
• Post och faxhantering
• Översyn av lokalerna
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter
KvalifikationerFör att passa in på tjänsten krävs det att du verkligen tycker om ett omväxlande arbete och trivs med att få arbeta på flera olika arbetsplatser varje vecka. Du bör förstå betydelsen av ett professionellt och servicemedvetet kundbemötande. Du ska även ha slutfört 3-årigt gymnasium samt kunna formulera dig väl i tal och skrift - både på svenska och engelska. Goda datorkunskaper, främst inom Officepaketet, är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att den ena dagen inte är den andra lik kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som receptionist är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.
Övrig informationLåter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2171
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTeresa Åkemar
FöretagKontorsfixarna Väst AB
AdressKontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6 , Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2637242
Observera att sista ansökningsdag har passerat.