Flexibel Ekonomiassistent/Administratör sökes!

Adecco Finance & Legal, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Finance & Legal, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Trollhättan eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco en flexibel Ekonomiassistent/Administratör till ett av våra kundföretag i Mölndal.

Publiceringsdatum
2010-07-05

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent/administratör kommer du att:
• Självständigt ansvara för bolagets kund- och leverantörsreskontra samt vara behjälplig vid den löpande redovisningen och kring bokslutsarbetet
• Avlasta kollegor med administrativa arbetsuppgifter; såsom inköp och orderhantering
• Avlasta kollegor med paketering av varor (ca 20 %)
Tjänsten innebär mycket kontakter med engelskspråkiga kunder och leverantörer.
Erfarenhet/Krav
Arbetslivserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra är ett krav
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi el. motsvarande
Goda kunskaper i MS Office är ett krav
Goda kunskaper i det engelska språket är ett krav

Dina personliga egenskaper
Du bör vara en självgående, flexibel och prestigelös person som trivs med blandade arbetsuppgifter. Vidare bör du vara van vid engelskspråkiga kund- och leverantörskontakter.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som ekonomiassistent/administratör kommer att starta i augusti månad och kommer därefter att pågå löpande framöver. För rätt person finns det goda möjligheter till direkt anställning ute hos kunden. Uppdraget är på heltid med sedvanliga arbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Alternativt ansöker via länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1040703
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Lina Bruun på telefon 031 720 72 86.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Liina Haablahe på telefon 031 720 72 81.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Lina Bruun, Konsultchef, 031 720 72 86
Liina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031 720 72 81

Företag
Adecco Finance & Legal, Göteborg

Adress
Adecco Finance & Legal, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
690835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Finance & Legal, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Finance & Legal, Göteborg: