First Line Support till offentlig verksamhet
Studieinst Sverige AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
2025-05-20
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studieinst Sverige AB i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm,
Nyköping eller i
hela Sverige Vår kund söker nu en engagerad Helpdesksupport till sektionen IT Support. Du kommer att bli en del av ett team på 12 personer där du, tillsammans med supporttekniker, uppdragsledare och tjänsteansvariga, arbetar med att leverera förstklassig first och second line support till hela verksamheten.
Som supporttekniker i first line support är du den första kontakten för användare vid IT-relaterade frågor, fel och beställningar. Kontakten sker via telefon, ärendehanteringssystemet och personlig kontakt i servicedesk på plats.
Plats: Norrköping
Omfattning: Heltid, 100 %
Period: Oktober/ november 2025 till och med 2026-11-09
Möjlighet till förlängning: Ja, stor möjlighet till förlängning
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
Ta emot, hantera och följa upp IT-ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och servicedesk.
Säkerställa att inkommande ärenden är kompletta, kategoriserade och prioriterade.
Lösa enklare ärenden direkt i first line eller eskalera till second line.
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter, utskriftsköer).
Instruera användare i användning av olika program.
Hantera returer, karantän och uppackning av IT-utrustning.
Bidra till utveckling av självserviceportalen och FAQ.
Utföra enklare administrativa uppgifter som dokumentation, skräp- och utrustningshantering.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande.
Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet som supporttekniker eller liknande roll.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
Grundläggande kunskaper i MS Office eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem (t.ex. Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Vi söker dig som är:
Socialt kompetent och kommunikativ.
Drivande och initiativtagande.
Serviceinriktad med ett genuint kundfokus.
Strukturerad och ordningsam.
Arbetsplats och utrustning
Tjänsten är på plats hos vår kund i Norrköping. All nödvändig utrustning tillhandahålls av arbetsgivaren.
Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och bidra till en modern och serviceinriktad IT-support på en samhällsviktig myndighet? Då är detta en roll för dig!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-19
E-post:
jobb1@timetobook.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "IT Norrköping".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studieinst Sverige AB (org.nr 559476-8490)
Arbetsplats TimeToBook
Jobbnummer 9348652