First Line Support för framtida uppdrag

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2024-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "First Line Support för framtida uppdrag" (publicerad 2024-09-03) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi på Adecco Tech söker First Line Support för framtida uppdrag hos våra kunder i Stockholm. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Drivs du av att hjälpa människor att hitta lösningar på deras utmaningar och problem? Då är du varmt välkommen hit!

Publiceringsdatum
2024-02-01

Om tjänsten
Vi söker efter en självgående och engagerad 1st Line Support för att hjälpa oss att ge bästa möjliga kundservice till våra kunder och deras användare. Som 1st Line Support kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Eftersom detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 1st Line Support kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Felsökning och installation, främst i Windowsmiljö.
• Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt.
• Ta emot samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och övervaka användares ärenden från start till slut.
• Hantera och lösa vanligt förekommande tekniska utmaningar.
• Samarbeta med andra teammedlemmar för att identifiera mönster i problem och bidra till långsiktiga lösningar.

Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Som person är du lyhörd för din omgivning, tydlig i din kommunikation och drivs av problemlösning. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem.
• Kunskap om operativsystem och programvara, inklusive Windows och Office.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.
• God kommunikationsförmåga samt en förmåga att förmedla tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt.
• En proaktiv inställning och förmåga att hantera flera ärenden samtidigt.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se.

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord: Support, ServiceDesk, Felsökning, Windows server, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 1st line,

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43564".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
8438007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: