First line IT-support till myndighet

Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-02-12


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som har arbetat i en firstline IT-support de senaste åren och är på jakt efter din nästa arbetsgivare. Här får du jobba på en viktig svensk infrastruktur-jätte med härliga kollegor i en flexibel miljö.

OM TJÄNSTEN
Rollen som Supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen ingår även installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara samt utskick av datorer.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-02-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-support kommer du och ditt team att bemanna servicedesken mellan 08:00 och 17:00, där du tar emot användare och svarar på inkommande telefonsamtal och mail. Du kommer att supporta arbetsplats- och mötesteknik i företagets lokaler samt hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem.

Du säkerställer information och klassning, prioritet med mera, och löser incidenter enligt SLA/OLA. Vid behov eskalerar du ärenden till 2nd- och 3rd-line. Du uppdaterar kunskapsdatabasen och felsöker både hård- och mjukvara.

Som dispatcher skickar du ärenden till rätt grupp och ansvarar för utskick av beställda programvaror. Du kommer även att lägga till och ta bort olika typer av behörigheter samt administrera användarkonton. Dokumentation av lösningar och rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen är också en del av dina uppgifter. Slutligen kommer du att arbeta med utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring.

VI SÖKER DIG SOM

OBS för att vi ska kunna gå vidare med din ansökan behöver samtliga krav nedan finnas
tydligt i ditt CV.
• Utbildning inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT som klienttekniker/supporttekniker
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i rollen som IT-supporttekniker
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Service Now, där man arbetet med incidenthantering, beställningar samt hantering av kunskapsartiklar

Det är meriterande om du har
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer.
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbeta med Sharepoint (Onprem)

Om du går vidare i rekryteringsprocessen för rollen kommer du i slutskedet genomgå en säkerhetsklassning på 8-10 veckor innan uppdraget påbörjas.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15110365".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9160886

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: